recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Advarsel ved køb hos Amazon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Advarsel ved køb hos Amazon

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2019 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det der nyt er at de også bruger forhandlere uden for EU.


Der har nu altid været sælgere som sender fra kanaløerne. Hvis ikke altid, så i hvert fald i mange, mange år.

Hvad der sker med det her Schweiz-halløj forstår jeg ikke. Det må virkelig være en fejl fra Amazons side, men hvis man køber fra dem, og ikke en ekstern sælger, så HAR man betalt dansk moms, og derfor har Trold & Skvat intet at komme efter.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2019 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Den amerikanske side (amazon.com) håndterer sågar al fortoldning mm., og prisen du betaler ved check-out er all-inclusive.

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ikke hvis du vælger billigste forsendelsesmetode.


For mig gør den... Både "Priority Shipping" og "Expedited Shipping" (de eneste valgmuligheder) inkluderer told, moms mv.

Dette er for varer solgt direkte af Amazon.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2019 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det er moms og ikke told.

Grænsen for told ligger omkring 1100,-



Ja sorry, mente også moms. 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2019 kl. 03:24
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:


For mig gør den... Både "Priority Shipping" og "Expedited Shipping" (de eneste valgmuligheder) inkluderer told, moms mv.

Dette er for varer solgt direkte af Amazon.


Det må være fordi du kun har prøvet med en Kindle, eller noget andet Amazon selv laver, i kurven. Jeg har lagt to Blu-rays i kurven og får, som altid, mulighed for "Standard International Shipping".
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2019 kl. 06:43
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

For mig gør den... Både "Priority Shipping" og "Expedited Shipping" (de eneste valgmuligheder) inkluderer told, moms mv.

Dette er for varer solgt direkte af Amazon.

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det må være fordi du kun har prøvet med en Kindle, eller noget andet Amazon selv laver, i kurven. Jeg har lagt to Blu-rays i kurven og får, som altid, mulighed for "Standard International Shipping".


Jeg var ikke klar over, at Amazon selv lavede USB SSD HDs .

Glyph Atom SSD 2TB Black (External USB-C, USB 3.0, Thunderbolt 3) A2000BLK

Tilsvarende, hvis jeg vælger et PS4 spil.

Med en Blu-Ray har du ret - der får jeg "Standard International Shipping" uden automatisk fortoldning. Men jeg køber aldrig (eller meget sjældent) Blu-Rays i USA , så derfor har jeg ikke bemærket, at der var forskel.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 08:33
Jeg skrev ganske vist forleden, at i ikke ville høre mere fra mig i denne tråd, men jeg synes i har krav på at vide udfaldet af min klage til Amazon.
I dag modtog jeg følgende mail:
Hello,

Greetings from Amazon.de.

We are writing to confirm that we are processing your refund in the amount of 30,51 € for your Order 304-0317782-0787558 from aruiEUR.

This refund is for the following item(s):

Item: PiAEK WLAN Adapter 1200 Mbps, WiFi Adapter USB 3.0 mit Dual Band Wireless 5G /2,4G und 5dBi WLAN Antennen für Desktop Laptop PC, Unterstützung von W
Quantity: 1
ASIN: B07PWW8NXH
Reason for refund: Account adjustment

The following is the breakdown of your refund for this item:

Goodwill Refund: 30,51 €

Your refund is being credited as follows:

* to your Visa Credit Card ending with 0281] : 30,51 €


These amounts will be returned to your payment methods within 10 business days. This process cannot be changed for legal reasons. If the original payment method is no longer available, please contact your bank or credit card company. Otherwise, please contact our customer service.

Thank you for shopping at Amazon.de.

Sincerely,

Amazon.de Customer Service
http://www.amazon.de


Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 09:45
Det viser at du ikke har handlet med Amazon, men med en af deres sælger på deres markedsplads: aruiEUR

Hvis man slår aruiEUR op på Amazon:
Business Name:Wu Han Xin Shu Mao Yi You Xian Gong S
Fra Kina

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 10:01
Hvilket bare ikke er korrekt. Derfor refusionen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 10:11
your Order 304-0317782-0787558 from aruiEUR

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 12:54
Til top
Okotta Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Okotta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


We are writing to confirm that we are processing your refund in the amount of 30,51 € for your Order 304-0317782-0787558 from aruiEUR.

Det er imponerende, at du har fået penge retur fra det tyske Amazon, for en vare du ikke har købt hos dem, men fra en af deres kinesiske marketplace sælgere (aruiEUR).

Men de kalder det jo også en goodwill return, så de gad nok ikke mere brok.


Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2019 kl. 04:51
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Det er desværre et velkendt problem hos Amazon. Uanset hvor meget man kigger sig for, kan man falde i fælden, og ironien er at der allerede er betalt moms når man køber varen,- modsat Ali express eksempelvis.

Læg forøvrigt mærke til hvor elegant, prisen er der er oplyst med UK moms sats ændrer sig ved checkout, hvor der pålægges dansk moms sats. Et fif her er at gå direkte til foretningen uden om Amazon, da moms satsen så forbliver på UK niveau.

Borset fra det, er jeg da voldsomt ked af at Amazon.uk ryger efter Brexit, jeg elsker udvalget, prisene, og levering tiderne.

Grunden til at prisen ændre sig er, at Amazon sælger for over 265.000DKK via deres butik til danske forbruger, også skal de indkræve dansk moms til den danske statskasse.
Og så længe du stemmer liberalt på Onsdag er der intet problem i du vil spare lidt kr også resten ryger i den engelske statskasse pga den billigere moms, de kam bare sætte momsen ned i Danmark.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu