recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optoma UHD65 Vs. Sony VPL-VW270ES
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optoma UHD65 Vs. Sony VPL-VW270ES

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Trabi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trabi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optoma UHD65 Vs. Sony VPL-VW270ES
    Sendt: 18-Maj-2019 kl. 10:29
Hejsa jeg står og skal købe nu projekter. Har i dag en Optoma Hd82. Kigger på de to her Optoma UHD65 og Sony VPL-VW270ES.
Er klar over at Sony er (Ægte 4k), men hvad får jeg vis jeg betaler de 16000kr mere som Sony koster? Har set dem begge spille. Kan ikke helt se fordele og ulemper.
Håber i kan hjælpe.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 12:27
Køb den billigste, hvis du alligevel ikke kan se den store forskel
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 12:42
Når du i forvejen har en Optoma og sikkert ikke er genereret af DLP-regnbuer er valget ikke så svært
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 12:56

Havde jeg ikke set regnbuer var valget DLP.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 15:00
Det kommer meget an på, om du har hvide vægge og loft, i det rum, hvor din projektor skal fungere, da det påvirker sortniveauet, kontrasten og dermed den samlede billedkvalitet ret kraftigt.

Har du et dedikeret rum med mørke vægge, ville jeg også overveje disse modeller:

https://www.av-connection.dk/?PGr=6142




Har du hvide vægge og loft, er der en rigtig god pris på denne:


Denne DLP fra BenQ skulle også være et godt køb:


BenQ W5700 er på trapperne...


Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 17:50
Hvis du går efter absolut bedste kontrast og sortniveau er det JVC
https://www.av-connection.dk/?PGr=6142
Den understøtter 4K
Det er også den med det laveste støjniveau: Husk, at ved 4K skal pæren køre med maks. lysstyrke

Redigeret af jake51 - 18-Maj-2019 kl. 17:53
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Trabi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trabi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 20:00
Takker. Jeg har et rum der kan mørklægges helt. Ser ikke regnbuer. Så hopper nok på Optomaen.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2019 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Trabi Trabi skrev:

Takker. Jeg har et rum der kan mørklægges helt.

Har
du? Én ting er gardiner for vinduerne, der lukker al lys ude, noget andet er det lys som kastes tilbage fra vægge og lofter af projektoren selv. Er dine vægge og lofter hvide, som de flestes, er det absolut ikke optimalt til projektorbrug, da det aldrig bliver mørkt.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu