recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afslutning game of Thrones. Spoiler alert
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afslutning game of Thrones. Spoiler alert

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2019 kl. 20:35
Gal på få minutter. Tja hun viste de første tegn på sindssyge i 4 sæson var det hvis
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2019 kl. 22:33
Det er jo det. Hendes karakter for fra at være genial og en vigtig del af historien til fuldstændig at miste alt troværdighed, da hun fuldstændigt utroværdigt smadrer hele byen. Det var noget bras og en ærgerlig afslutning. 

På den anden side så kan deres kommende Star Wars projekt måske blive godt. De har i hvert fald ikke brugt tiden på manuskriptet til GOT.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 09:19
Er lidt splittet. Er sådan set tilfreds, men havde gerne set de havde lavet et helt afsnit mere med alle de løse ender. Det hele blev afsluttet alt for hurtigt.

Kniv i maven, hopper flere uger frem og så er der en ny konge.
Hvad sker der lige når de opdager Jon har slået Daenerys ihjel? Hvordan undgår han at blive slagtet af Grey Worm lige på stedet? Det er nogle af de ting jeg tænker er synd at hoppe over. Han kan ikke slå hende ihjel uden at møde massiv modstand fra nogle personer og hæder fra andre
Konflikten med Daenerys kunne havde været meget bedre og meget længere i stedet for de 5 minutter hvor Jon står og tuder lidt. En minikrig i sig selv.
Cersei døde også alt for nemt og hurtigt i forhold til hendes rolle.

Og så synes jeg stadig Jon skulle havde været konge!

Men alt i alt ok tilfreds, men havde bare gerne set det ikke var blevet afsluttet så hurtigt/nemt

Jeg synes så til gengæld episode 2 inden white walker krigen, var et af de bedste afsnit af alle. Selve kampen i 3 var også fed, det var mere valget af mørket der var problemet. Så både godt og skidt i sidste sæson

Redigeret af bibihest - 22-Maj-2019 kl. 09:22
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 13:24
Grey Worm har ikke gjort noget selvstændigt uden at han har haft mandat til det, enten fra Dany eller efterfølgende "rådet".. Derfor synes jeg ikke, at der er noget plothul der.. Da han henrettede soldater, der var det nok i affekt, men han havde stadigvæk fået mandat til det.

Og at de vælger at hoppe 14 dage, ja det har jeg intet problem med..

Og nej, selvfølgelig skulle Jon ikke være konge.. Det var jo alt for tidligt at vi fik at vide, at han havde et "krav" på tronen, hvis det var meningen at det skulle slutte med det..
Det havde da været kedeligt.. (Eller rettere endnu mere kedeligt, hvis sæson 8 bare havde været en "lige ud" historie, som alle kunne se ske).



Og til den med at Dany for hurtigt bliver "gal".. Så så jeg faktisk et godt klip, hvor nogle havde taget hendes raserianfald lige før hun dykker af sted med dragen og brænder løs. Den scene hvor man ser, at hun bliver mere og mere rasende, ja der var der indklippet alle de årsager som gjorde, at hun til sidste bare ville have hævn.. Og her sluttede man selvfølgelig med at se Missandei sige "brænd det ned" og så miste hovedet.

Man forstår ikke, at serien ikke selv gjorde det, men okay de var ikke meget for at skære alt ud i pap..
(Hvor mange fangede f.eks. at Varys faktisk var i gang med at forsøge at snigmyrde Dany via. hendes mad, da han blev anholdt? Det er åbenlyst når man ved det, men jeg må da indrømme, at jeg ikke lige fangede det fulde billede af hans samtale med den unge kokkepige.. Jeg tolkede det bare som om, at hun var en af hans små sladrefugle.. Ikke at hun var sat til at forgifte maden til Dany.)


Redigeret af NikolajDS - 22-Maj-2019 kl. 13:29
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 21:20
Jeg er faktisk godt tilfreds med det sidste afsnit og hele afslutningen.

Det der irriterer mig mest er afsnit 5 hvor én drage udraderer alt.
Én ting er at Dany blev bindegal i løbet af 10 minutter, men pludselig var det ikke kun ild ud af dragen.  Der var nu så meget kraft bag den ild at den smadrede alt inklusiv de massive mure som var det pindebrænde. For nemt - hun havde jo aldrig haft brug for en hær efter de 3 drager blev voksne.

Selvom det er naivt, så håber jeg stadig på at bog-serien bliver afsluttet - bedre.
Selvom jeg synes tv-serien er fantastisk, så er bøgerne nu stadig en hel del bedre.


Redigeret af Henrik K Kristensen - 22-Maj-2019 kl. 21:21
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu