recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken robotplæneklipper?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken robotplæneklipper?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 12:19
Top 3 i Tænk's seneste test er:
Worx Landroid WG 796E.1 (79%)
Alko Robolinho 500 E (79%)
Bosch Indego 400 (68%)


Redigeret af Eeyore - 24-Maj-2019 kl. 12:19
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2019 kl. 20:08
Jeg er meget glad for min Husqvarna selvom de er ret dyre. Min nabo har en worx og den larmer mere end vores selvom den kører på naboejendommen.

Kender ikke rigtig til de andre.
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2019 kl. 20:40
Jeg har lige købt en worx m1000.
Min nabo har lige købt en Husqvarna der koster ca det dobbelte.

Der er umiddelbart ingen forskel.
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2019 kl. 21:53
jeg har en husqvarna automower 430 og den er jeg meget glad for.
Er meget støjsvag 
Til top
popsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér popsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 06:38
Har en Robomow som køre på 4. sæson.

Valgte denne model da den synes betydeligt mere stabil og robust end andre mærker.
Den bruger faste knive og ikke centrifugal-knive, som på andre modeller.
Min græsplæne er meget hullet og ujævn efter muldvarpeskud, men holder man klippehøjden nogenlunde høj holder knivene hele sommeren.
Og det SKAL de, for et nyt sæt knive koster 600,- og et nyt batteri 1800,- Cry

Alt i alt er jeg vældig tilfreds trods de dyre reservedele.
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 00:10
Måske lidt vigtigt at du kigger om de har kantklipper. For det er de færreste der har det. 

Jeg har selv en Worx M700 2019 som vi er meget tilfreds med. Der vil jeg nok mene du får mest for pengene. Der får du iøvrigt også 1 ekstra års garanti hvis du registrere den.
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 20:26
har også en worx fra sidste år, den køre, og den larmer ikke. Ikke mere end græshopperne.
Til top
frsch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2012
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér frsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 21:34
I følge Tænks test fra i år er Worx den bedste. 
De er heller ikke særlig dyre.
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2011
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 22:16
Jeg har en Sileno City 500. Den kører upåklageligt. Klarer fint de gamle bulede plæne med kortere stigning på 25-30 grader.

Jeg kigge også på Worx, som har fine anmeldelse. Og kender flere som er godt tilfreds med disse.

Det som gjorde forskellen for mig var følgende: 
  • Den Worx model jeg kiggede på skulle køre til ladestationen fra siden. Jeg har en trappe den skal kører ind under, det kunne Gardena'en klarer.
  • Gardenaen er vandtæt, så du kan spule den med haveslangen. Den kan kører i regnvejr. 
  • Jeg har en lang small have formet som et U. Gardenaen har et guidekabel, så man kan lave forskellige startpunkter og dermed sikre sig at den kommer ud til enden. 
  • Worx'en stod til 69 dB mens Sileno er 58 dB
  • GARDENA har været en del af Husqvarna Group siden 2007, så de har sikker en del software og teknologi til fælles.
(Gardena har gratis garage lige nu - slutte vist 31. maj)


Redigeret af chjeppe - 27-Maj-2019 kl. 22:20
Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 12:56

Robotplæneklippere: 23 modeller i test



Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af popsi popsi skrev:

Har en Robomow som køre på 4. sæson.

Valgte denne model da den synes betydeligt mere stabil og robust end andre mærker.
Den bruger faste knive og ikke centrifugal-knive, som på andre modeller.
Min græsplæne er meget hullet og ujævn efter muldvarpeskud, men holder man klippehøjden nogenlunde høj holder knivene hele sommeren.
Og det SKAL de, for et nyt sæt knive koster 600,- og et nyt batteri 1800,- Cry

Alt i alt er jeg vældig tilfreds trods de dyre reservedele.

Min robomow kører nu på 5 år og har aldrig skiftet knivene. Den slår stadig græsset fint
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu