recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sort maling og sort stof/beklædning.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sort maling og sort stof/beklædning.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 00:10
Deko molton og scene molton er ikke det samme. Deko molten er ret fint og vejer intet. Scene molton er tungt tyk stof. De har to forskellige formål. Bruger dem begge

Redigeret af Ole_M - 23-Maj-2019 kl. 00:17
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af Ole_M Ole_M skrev:

Deko molton og scene molton er ikke det samme. Deko molten er ret fint og vejer intet. Scene molton er tungt stof, som ikke er lydtransperant. De har to forskellige formål. Bruger dem begge

Jeg er helt med på at det 'kun' er Deko Molton der kan bruges foran en lydkilde.
Det virker bare lidt for lyddæmpende, når man ser billeder af det.
Men flere har udtalt at det er meget begrænset og hvis jeg 'kun' skal have det foran surround højtalere og akustik paneler, så er det transperant nok.
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af ldplusse ldplusse skrev:

Oprindeligt skrevet af Ole_M Ole_M skrev:

Deko molton og scene molton er ikke det samme. Deko molten er ret fint og vejer intet. Scene molton er tungt stof, som ikke er lydtransperant. De har to forskellige formål. Bruger dem begge

Jeg er helt med på at det 'kun' er Deko Molton der kan bruges foran en lydkilde.
Det virker bare lidt for lyddæmpende, når man ser billeder af det.
Men flere har udtalt at det er meget begrænset og hvis jeg 'kun' skal have det foran surround højtalere og akustik paneler, så er det transperant nok.
Ang maling. Jeg har brugt en rekleksfri loftmalimg fra b&j til mit troldtekt loft
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 00:29
Er dine akustik paneler diy?
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 07:26
Oprindeligt skrevet af Ole_M Ole_M skrev:

Er dine akustik paneler diy?

Ja, jeg har lavet dem selv.


Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 20:41
Ved ikke om du har fået svar, men jo det reflekterer meget lidt !! 
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 20:46
ser super flot ud!!
bare som kommentar:
Jeg har brugt sort gulvtæppe på væggene. Købt i bauhaus og ret billigt, tror det koster kr 30/m2, og det giver ret god akustik :) 
Det er sat op med vævklæber, det var et eksperiment, men det har foreløbigt siddet der i omkring 10 år.
Min erfaring med mat maling, er at det ikke ser specielt godt ud, men måske er det bare mig+
På dine billeder ser det hele suverænt ud vil jeg lige sige !

PS: har også black Molton tættest på skærmen, nærmest som gardin ca 1-1½ meter hen langs væggene.
DET kan man diskutere, da Molton er ret svært at holde pænt. Men det kan da vaskes :)




Redigeret af zumosol - 17-Juni-2019 kl. 20:48
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu