recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nulstille "Sikkerhed og Anonymitet" macOS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nulstille "Sikkerhed og Anonymitet" macOS

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nulstille "Sikkerhed og Anonymitet" macOS
    Sendt: 29-Maj-2019 kl. 00:46
Hejsa!

Jeg ved, at man på en iPhone kan nulstille sine "Sikkerhed og Anonymitet" indstillinger, sådan alle de programmer/apps man har givet tilladelse til nulstilles, fjernes fra listen og man skal give tilladelse til dem igen, hvis/når man åbner programmet/app'en igen.

Kan man ikke nulstille det hele på en Mac i macOS Mojave? Fx har jeg en masse programmer liggende under punktet "Automatisering" og "Kontakter" og "Lokalitetstjenester".

Jeg ved godt, at jeg bare kan fjerne fluebenet fra programmet, og så har det program fx ikke adgang til Lokalitet længere, men hvad nu hvis jeg gerne vil have programmet fjernet fra listen, ikke bare "nøjes" med at fjerne fluebenet?

En bagatel i nogens øjne, men som svært ramt af OCD kan dette godt irritere mig.

Noget hjælp her? SmileSmile
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2019 kl. 07:40
Det som jeg for eksempel synes er MEGA irriterende, det er, at jeg ikke kan fjerne programmer igen, som jeg har givet tilladelse til før. Se her fx, hvor jeg gerne ville have haft muligheden for at kunne fjerne Excel fra listerne, og ikke bare kun fjerne fluebenet.


Jeg er med på, at det i manges øjne er en bagatel, men som OCD og ASF diagnostiseret, så kan det godt være svært ikke at kunne rydde op til tider Embarrassed Så derfor vil jeg høre, om man kan fjerne programmerne eller nulstille listen på en måde, som man fx kan på en iPhone, hvor man kan nulstille alle lokationer og apps, som man har givet tilladelse til.

Håber en kan hjælpe!

Edit: Linkfix


Redigeret af Chrizzy - 29-Maj-2019 kl. 07:41
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2019 kl. 08:30
Du kan formenligt gøre det via din Terminal med "tccutil reset" 

Prøv f.eks. at Google det.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2019 kl. 09:45
Programmerne bliver stående på listen, når de er installeret. Jeg prøvede at fjerne hak ved et par programmer, som jeg ikke har mere, og så forsvandt de.

Så måske som Potter skriver.


Venlig hilsen
KB
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2019 kl. 10:43
What?! Så fedt Smile Jeg skrev bare "tccutil reset" i Terminal og så fik jeg beskeden: tccutil: Usage: tccutil reset SERVICE [BUNDLE_ID]

Men hvordan kan det være, at det ikke virker på min kærestes MacBook Air? Der bliver programmer stående under "Tilfængelighed" og "Automatisering"? Der virker denne command ikke på samme måde, som den gjorde på min maskine, hvor den fjernede alt på alle lister?

Vi kører samme version af masOS Mojave.

Edit:

OK nevermind - vi skulle bare skrive "tccutil reset All" :) Tak Google og tak Potter og Brixen <3


Redigeret af Chrizzy - 29-Maj-2019 kl. 10:45
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2019 kl. 13:52
Kan man på en eller anden måde, også få fjernet de Apple programmer der ligger under "Lokalitetstjenester" og starter forfra med den liste? Her mener jeg Vejr, Kort, Kalender osv.?

Nu hvor den "tccutil reset All" ikke tager og resetter Lokalitetstjenester, så ved jeg ikke lige hvad?

Igen tak for den dejlige help SmileSmileSmile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu