recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv - valget faldt på AF8
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv - valget faldt på AF8

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv - valget faldt på AF8
    Sendt: 29-Maj-2019 kl. 23:47
Hej Recordere

Jeg har i længere tid gået og kigget på tv og især AF8 har været i kikkerten, har ikke rigtig kunne få det længere ned end de 10k så jeg har tålmodigt gået og ventet og samtidig tænkt det måske ville falde lidt mere i pris.

I dag var jeg så et smut i Bilka, skulle bare have en læse Chips. Tænker jeg lige smutter hen og kigger på mit kommende tv og til min overraskelse står det til 10.000 inkl en PS4 500gb

Har egentlig en ps4 men den kan man jo sælge 😅

Så nu er jeg førstegangs køber af et OLED 

Nogen gode råd???? Har indstillet det efter flatpanels test/kalibrering

Udover det er jeg hamrende nærvær for burn in 🙈 ser ofte film med 2 bjælker i top og bund, og disse kan jeg flere steder læse mig til skulle være trælse i OLED??? Løsningen i dag blev et zoom in på billedformat, men så mister man jo så også lidt billede 😏


Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2019 kl. 06:23
som altid med oled.   Undgå statiske billeder 

Det er der skrevet lange tråde om.

Vigtigst.  Nyd dit køb,    Brug ikke tiden til at lede efter skavanker.  

Ingen tv er fejlfrie

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2019 kl. 06:50
Jeg har grundig oled, og ser også mest film osv. Der er intet med de sorte striber og burnin. Og vi har haft det i et år
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2019 kl. 12:01
Til lykke med købet!
Det eneste problem med oled-tv er, ud fra de erfaringer jeg har gjort, at der er i en vis udstrækning er blevet anvendt paneler, som på grund af farvefejl (især yellow tint), burde være kasseret.
Jeg vil derfor anbefale, at du inden returfristens udløb sikrer dig, at et billede, der skulle være hvidt, ikke bliver generende gult eller brunligt i den ene side. Hold også øje med, hvordan græsset på en fodboldbane ser ud. Der kan være tale om farvefejl, så græsset altid bliver brunt eller måske endda rødligt i den ene side. Fejl, som de her nævnte, kan det være svært at leve med og at skulle vænne sig til.
Men lad ellers være med at lede for meget efter fejl, som egentlig er ubetydelige, og som generelt ikke er generende.


Redigeret af C. Johansen - 30-Maj-2019 kl. 12:11
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2019 kl. 12:29
Hvis du er typen, der er bekymret for burn-in, så ville jeg bytte det med det samme, da der ingen grund er til at få gråt hår for tidligt!
Personligt ville jeg ikke skænke det en tanke, så længe man ser varieret indhold. Sorte bjælker, når der ses film, ville jeg ikke være bekymret for...
Jeg kender én, der benytter et LG B6 i 55" som monitor, hvor der ikke har været skyggen af burn-in, og skærmene skulle de sidste par år være blevet bedre end tidligere i denne henseende...

Jeg er ikke tvivl om, det kan forekomme, hvis man gentagne gange lader den stå med det samme mønster i mange timer (dage), men det er ikke noget, man skal tænke nærmere over; de samme forhold var jo også gældende for plasma.

Hvis risikoen for burn-in er så stor, som mange gerne vil gøre den til, er jeg ret sikker på, fabrikanterne ikke ville turde sætte dem på markedet, da det ville kunne ruinere hele deres forretning...


Redigeret af Supergris - 30-Maj-2019 kl. 12:35
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2019 kl. 12:55
Tillykke med købet  først og fremmest.
Det bedste du kan er at læse alle de tråde der er om Oled glæder og sorger herinde  og tag det hele med et gran salt da nogle går alt for meget op i krigen  imellem oled/lcd/plasma Dead men omvendt  det er ikke spildt tid fordi det er underholdende læsning.
Jeg husker det tydeligt da jeg købte mit elskede  sony   lcd tv.
Gør dig selv den tjeneste.. brug din tid med dit tv frem for herinde i starten 
Og er der noget du tror ku være en fejl så spørg herinde. Nyd det gode billede og glæd dig over købet  frem for at lede efter fejl 

Mvh Michael 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2019 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Til lykke med købet!
Det eneste problem med oled-tv er, ud fra de erfaringer jeg har gjort, at der er i en vis udstrækning er blevet anvendt paneler, som på grund af farvefejl (især yellow tint), burde være kasseret.
Jeg vil derfor anbefale, at du inden returfristens udløb sikrer dig, at et billede, der skulle være hvidt, ikke bliver generende gult eller brunligt i den ene side. Hold også øje med, hvordan græsset på en fodboldbane ser ud. Der kan være tale om farvefejl, så græsset altid bliver brunt eller måske endda rødligt i den ene side. Fejl, som de her nævnte, kan det være svært at leve med og at skulle vænne sig til.
Men lad ellers være med at lede for meget efter fejl, som egentlig er ubetydelige, og som generelt ikke er generende.
Man skal i princippet teste med følgende farver for at opdage tint (som ikke kun er yellow):

Hvid - rød - gul. Hvis panelet viser uens farver, så har man mere eller mindre tint fejl.

For banding kan "Light Grey'' benyttes.

For lysende pixels anvendes "Black".

Alle farver kan findes på Youtube.

Om man så "Gider" øvelsen er så op til den enkelte.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 10:14
Jeg har nydt mit AF8 i 1 år nu og er glad hver gang jeg ser tv. Ingen problemer - kun irriterende feature mangler som feks time-shift mangel (pause live tv program) Til gengæld er knappen til at hoppe frem og tilbage imellem 2 programmer, genialt ved reklamer eller 2 fodbold kampe ;-) 
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

I dag var jeg så et smut i Bilka, skulle bare have en læse Chips. Tænker jeg lige smutter hen og kigger på mit kommende tv og til min overraskelse står det til 10.000 inkl en PS4 500gb

Hvor fandt du det tilbud ? I know -Bilka, men hvor?
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 19:58
Jeg vil prøve at kigge på det tint, jeg har nok ikke de største krav men vil gerne have at det spiller.

Tv’et er købt i Kolding, kan se den er i avisen gældende fra i dag, så det burde være i alle Bilka. Tror bare de var startet lidt tidligt 😅
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Jeg vil prøve at kigge på det tint, jeg har nok ikke de største krav men vil gerne have at det spiller.

Tv’et er købt i Kolding, kan se den er i avisen gældende fra i dag, så det burde være i alle Bilka. Tror bare de var startet lidt tidligt 😅

Gider du smide et link? Jeg kan finde TVet men ikke comboen!
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 21:16
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu