recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Old school mobil med internetdeling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Old school mobil med internetdeling

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Old school mobil med internetdeling
    Sendt: 30-Maj-2019 kl. 12:55
Hej

Jeg er ved at være træt af at have en moderne smartphone, men på den anden side er den også svært uundværlig. Problemet er, at jeg har svært ved at lave den ligge. Jeg kunne tage simkortet ud og bruge en alm. gammeldags telefon, men jeg ville få svært ved at undvære internetdeling.

I Kina er nokia 3310 kommet i en 4G version med internet deling. Desværre er det ikke uden risiko at købe telefonen i Kina. (Told og moms, kommer den med engelsk sprog, 4G bånd osv. osv.)

Kender i nogle alm. mobiler med internet deling, så kom med dem! :)

Mvh Peter
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2019 kl. 12:58
Okay, fandt så lige nokia 8810 4g, som skulle have det. Andre?
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2019 kl. 22:02
En Nokia 8810 4G er LTE Cat 4 (150/50Mbit) er det stor nok båndbredde til dig.
Husk at 150/50Mbit er absolut best case

Nokia 3310 4G er også LTE Cat 4


Redigeret af Henrik_45 - 30-Maj-2019 kl. 22:14
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 12:23
Ja, jeg ved at 8810'eren har stor nok båndbredde. Det var andre modeller, jeg søgte, udover de to nævnte. :-)

Problemet med en 3310 4g er, at de ikke kører på de samme LTE frekvenser i Kina som i Danmark. Det er svjv. kun frekvens 2600, der lapper ind over, og den er mest til brug i byer. Jeg bor/kommer ofte på landet.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 13:10
Hej.

Har du overvejet en alm mobil telefon og et separat trådløst mobilt modem.

Jeg ved ikke hvor du har dit mobil abonnement, men Telmore og flere andre udbydere har separate datadeling sim kort til 29 kr pr. måned.


Og ved denne løsning, har du helt frit valg of mobil telefon.

Hilsen Carsten.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2019 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Har du overvejet en alm mobil telefon og et separat trådløst mobilt modem.


Det havde jeg egentlig ikke, men problemet er, at der hvor jeg havde tænkt, at den skulle bruges, er der ikke strøm...

Edit: 
Det er så også noget der findes! Tak. Smile Shocked


Redigeret af hunt - 02-Juni-2019 kl. 13:37
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2019 kl. 13:36
Slettet fejlpost

Redigeret af hunt - 02-Juni-2019 kl. 13:37
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu