recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af hovedtelefoner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af hovedtelefoner

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bassist Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Maj-2019
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af hovedtelefoner
    Sendt: 30-Maj-2019 kl. 17:48

Hej med jer.


Dette er mit første indlæg på dette forum og mit kendskab til dette emne er ikke den største, så jeg håber at I kan hjælpe mig.


Jeg havde et par Bose Quietcomfort 15, som jeg var rigtig glad for, men valgte at forære dem til en bekendt da jeg, efter godt og vel 10 år, synes at jeg burde få mig nogle nye. Der var lidt slidtage på dem efterhånden, da jeg har brugt dem hver dag og skiftede ret tit batteriet i dem, så derved havde jeg ikke det store problem ved at give dem væk.


- En beslutning jeg lige så stille begynder at fortryde.


Jeg brugte det meste af weekenden på, at researche efter en erstatning.

Valget faldt på et par Bowers & Wilkins PX, som jeg hurtigt sendte retur da de ikke var særlig komfortable og jeg fik heller aldrig en lyd ud af dem.


Efter lidt mere søgen og anbefalinger fra diverse online-anmeldelser fik jeg så fat i et par Sennheiser PXC 550.

De klarede sig så meget godt indtil jeg ville spille på min el-bas over et andet lydspor, da det hele blev mudret og overstyret. Forklaret, så kunne jeg kunne høre bas når jeg spillede og ikke lydsporet, som jeg tidligere har kunnet.

Så nu ryger de også retur.


Alle mine behov har Bose Quietcomfort 15 klaret super indtil videre, så jeg er lidt i vildrede om hvad jeg så skal prøve.


Jeg været meget glad for Noise Cancelling'en under flyveture eller hvis jeg har haft behov for lidt ro omkring mig.

Derudover har jeg også brugt dem til mit Tidal Hifi-abonnement og FLAC-filer både på mobil og Mac.

Mit setup for hjemmeøvning med el bas er:

Mac (Garageband) -> Eksternt lydkort (Focusrite Scarlett Solo 2nd Generation)

-> Forstærker (Ampeg PF-350) -> El-bas. - - Hovedtelefoner i eksternt lydkort. - -


Så kan nogen her anbefale mig et par hovedtelefoner der kan være erstatning for Bose Quietcomfort 15, da disse ikke er i produktion mere?

Mvh
Rasmus


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2019 kl. 18:08
Bose Quietcomfort 35 ?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2019 kl. 18:37
Jeg har sony wh-1000xm3 og er jeg meget glade for 
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 16:59
Et par gode hovedtelefoner kræver nogle gange indkøring. Jeg har både B&W P7 Wireless og B&W PX (købt i dag), og mine P7 er blevet bedre og bedre med tiden. I starten sad de stramt og puderne kunne være lidt hårde, men med tiden passer de som en god handske.

Personligt er jeg ikke til hverken Bose eller Sony mht. hovedtelefoner, da det for mig er alt for plastiskagtige - de føles alt for billige og uholdbare. Aluminium og læder er mere mig - det er naturligvis en smagssag.

Hvis du ikke har fået en lyd ud af de PX har du enten gjort noget forkert, eller også er de defekte.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 23:11
Hvis de ikke skal være trådløse, kan jeg anbefale Beyerdynamic dt770 som er en lukket  hovedtelefon. Bruger den selv når jeg er ude at sejle, vi har meget ventilationsstøj ombord. Der hjemme bruger jeg Beyerdynamic dt990 pro som er en åben hovedtelefon, så kan jeg høre hvad der sker omkring mig. Begge 2 lyder godt, samtidig så sidder de også godt (i hvert fald på mit hoved).

Redigeret af Zuppe - 31-Maj-2019 kl. 23:12
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2019 kl. 08:56
Rejs dig fra sofen og gå ned i en forretning der har et ordentligt udvalg. Ofte musik-udstyrsforretningerne. Så kan du prøve om de sidder ordentligt og kan det de skal.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu