recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony med død Chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony med død Chromecast

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony med død Chromecast
    Sendt: 03-Juni-2019 kl. 21:09
Mit Sony tv med indbygget Chromecast, Netflix, DR DK mm er pludseligt begyndt at opføre sig mærkværdigt.
Den indbyggede Chromecast caster intet længere - selvom den stadig optræder som Chromecast i fx Google Home appen, og når jeg prøver at caste musik til mit tv.

Nogen med samme oplevelser, eller evt. løsning?

Jeg tvivler på det kan betale sig af få skærmen repareret hos en tekniker.
Steen
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2019 kl. 22:06
Den indbyggede Chromecast er en software. Har du opdateret den via Play Store? Eller genstarte hele tv'et

Redigeret af T-Duck - 03-Juni-2019 kl. 22:07
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2019 kl. 23:28
Prøv at "afinstaller" Cast i Play Store (man kan ikke rigtig afinstallere det helt, men blot gå tilbage til den version TV'et er født med). Genstart derefter TV'et. Ikke bare sluk og tænd, men rent faktisk gå ind i menuen og vælg genstart. Og så går du i Play Store og henter nyeste version igen. Så skulle det gerne komme til at virke igen.
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 08:12
Mit tv kan desværre ikke logge ind i Play Store. Jeg har sat Google op til totrinsgodkendelse, og når jeg godkende log in på mit tv (den tilsendte notifikation til min mobil) vender skærmen bare tilbage til log-in billedet, sådan kører det bare i ring i en evighed.
Steen
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 08:55
Kan du komme ind under app indstillinger? Når det sker på Shield kan man gå derind og:

- tving til at standse
- ryd cache
- ryd data
- start
- genstart tv, via menuen
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 10:08
Har du prøvet at genstarte din router? Det går jo igennem den...

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 10:20

 
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Mit tv kan desværre ikke logge ind i Play Store. Jeg har sat Google op til totrinsgodkendelse, og når jeg godkende log in på mit tv (den tilsendte notifikation til min mobil) vender skærmen bare tilbage til log-in billedet, sådan kører det bare i ring i en evighed.

 Der lyder helt forkert at der ikke er adgang til Play Butik på TVet, et Android TV er da ikke meget værd hvis der ikke kan hentes App's, der bør der kunnes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 15:02
Rigtigt Radiomand, mit Sony Bravida smart tc er ikke ret smart. Heldigvis hjalp MaXers gode råd under indstillinger:

- tving til at standse
- ryd cache
- ryd data
- start
- genstart tv, via menuen

Nu kan jeg caste fra min mobil til fladskærmen igen - tusind tak for hjælpen


Redigeret af isteen - 04-Juni-2019 kl. 15:03
Steen
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

genstart tv, via menuen


Hvor er det nu jeg genstarter via menuen (jeg holdt bare powerknappen på fjernbetjeningen inde i 5 sekunder)?
Steen
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 18:06
Godt at høre at det virkede!

Ved ikke hvordan det er på tv. På Shield er der et tandhjul helt i toppen når man navigerer helt op 
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu