recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mindst mulig forstærker/streamer til B&W DM603 S3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mindst mulig forstærker/streamer til B&W DM603 S3

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikkel.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mindst mulig forstærker/streamer til B&W DM603 S3
    Sendt: 07-Juni-2019 kl. 09:49
Ja, det er vist næsten lykkedes at stille mit spørgsmål allerede i subject :)

Mit gamle 7.1 setup er pillet ned, og det sidste lange stykke tid har vi udelukkende hørt musik fra TVets soundbar. Det er fint når børnene skal danse til youtube videoer og et lang stykke af vejen til radio og TV. Jeg savner ikke mere/bedre lyd til det brug.

Men... :)

Jeg savner faktisk en gang i mellem at spille højt(!) på mine B&W 603'ere der nu står og keder sig i kælderen.

Findes der en lille, diskret forstærker der kan trække sådan et par højttalere til et fornuftig volumenniveau, og samtidig integrerer med bluetooth/Tidal/spotify?

Jeg vil nødigt til at sætte den gamle Onkyo op igen :)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2019 kl. 10:17
Nej! Ikke til dine B&W højttalere. Du kan sagtens få små netværksforstærkere der kan spille et par højttalere op til fornuftigt lydniveau, bare ikke B&W.
Til top
Mikkel.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2019 kl. 10:37
Nedtur.

Nu er f.eks en Yamaha WXA-50 MusicCast måske lidt dyrere end jeg havde tænkte mig at bruge på projektet, men er den for svag til at drive højttalerne?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2019 kl. 11:38
Nu kender jeg ikke så meget til de små fikse forstærkere. 105 watt i 4 ohm lyder ikke som om der er bundtræk nok til dine B&W. Men det kan vel komme an på en prøve. I testen her bruges Kef højttalere som er let drevne ift B&W.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2019 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nej! Ikke til dine B&W højttalere. Du kan sagtens få små netværksforstærkere der kan spille et par højttalere op til fornuftigt lydniveau, bare ikke B&W.


Nu er omtalte B&W højttaler rimelig følsom ( 90dB spl (2.83V, 1m) ) så den behøver ikke så meget effekt for at spille højt.

Har selv et par B&W 604 S2 der er ligeså følsom og her er 100 W (i 8 ohm) rigeligt.

Tag evt et kig på denne side:

Amplifier, Speaker & SPL Calculator

Redigeret af filmfreak - 07-Juni-2019 kl. 15:11
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2019 kl. 15:51
Med hensyn til impedans og forstærker, så læs her

Sammenlign eventuelt med Dali Helicon 400

Hvis jeg stod og skulle vælge højttaler ville jeg tage en der var en lettere belastning, for at have et større udvalg af forstærkere at vælge imellem og stadig få det bedste ud af mine højttalere.


Klaus 
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dude Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2019 kl. 21:20
Uden at have særlig meget forstand på det så vil jeg alligevel forslå en lille kraftig svs forstærker https://Lydogbillede.dk/test/hi-fi/moderne-stereoforstrkere/svs-prime-wireless-soundbase/
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2019 kl. 10:30
Bluesound Powernode2 kan SAGTENS spille dem op og GODT :-) Men jo ikke helt billig... men skide god. 
Til top
Mikkel.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2019 kl. 10:35
Tak alle, jeg kan se min naive tro på en billig løsning ikke rigtigt får luft under vingerne :)

Den Bluesound Powernode ser fed ud, men desværre over mit budget pt. 

Jeg må i tænkeboks, om der skal investeres en del på forstærker fronten, eller om mine trofaste B&W skal sælges og jeg så finder et samlet sæt. Det ville baree næste være en skam, her +15 år senere er de jo lige knapt spillet til! :D

Tak for input!
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2019 kl. 11:52
Jeg havde nok valgt en kraftigere forstærkere, når du nu er så glad for B&W, hvilket er fuldt forståeligt.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2019 kl. 12:12
Ingen andre end dig selv kan sige hvilken forstærker der er "kraftig og god nok". Vi har ikke dine ører og din opfattelse. 603s3 er ikke tunge at drive. Slet ikke som 604 er...  
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu