recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra E6 til C8
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fra E6 til C8

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fra E6 til C8
    Sendt: 13-Juni-2019 kl. 18:00
Jeg overvejer dette skift - egentlig mest af æstetiske grunde samt Dolby atmos understøttelse.
Men er der noget at hente på billedfronten. Kan se der årgangene imellem er små kke, men her er det 2 generationer.
Nogen inputs?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg overvejer dette skift - egentlig mest af æstetiske grunde samt Dolby atmos understøttelse.
Men er der noget at hente på billedfronten. Kan se der årgangene imellem er små kke, men her er det 2 generationer.
Nogen inputs?

Jeg syns forskellen er så minimal set på ren billede kvalitet og at forskellen reel er uden betydning.
 
Jeg syns dog at retention er en del bedre på C8 det er dog sammenliget på en 77" tror nu ikke det gør en forskel om det er en 65 eller 77"

Hvis jeg ser på f.eks. Life of Pie, så der måske en lille og jeg mener en lille bitte forskel i lysstyrken i høj lyset til C8 fordel. 

Jeg har ikke prøvet med Dolby Atmos da det er uden betydning for mig, alle mine kilder køre i gennem en receiver. Der kommer nok ej heller ingen streamningstjenester eller flow tv der sender Dolby Atmos via True HD "ukomprimeret" og jeg skal bestemt heller ikke på noget tidspunkt have alle mine kilder tilkoblet direkte i tv'et, sikken en fuglerede det kunne blive.Ouch

3D er stadig eminent på E6Wink





Redigeret af Potter - 13-Juni-2019 kl. 19:54
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 07:11
Efter min mening vil det ikke give dig noget særligt. Jeg synes kun, at det bør komme på tale, hvis det er for at opgradere til større format.

Du kommer jo også til at opgradere netop som branchen er ved at overgå til HDMI 2.1. Om 4-6 måneder bør LGs 2019-modeller med HDMI 2.1 være nede i gode prisniveauer igen.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 07:48
Jeg er så "træt" af mit B6 - mest fordi det er så fantastisk at det ikke give mening at opgradere det ;)

Helt enig med de andre, der er ikke rigtig noget at hente ved en opgradering

Har leget lidt med Atmos med en STRDN1080 reciever og et par højtalere på nogle lægter over sofabordet (udover vores 5.1 sæt) - det gav ikke nok til at jeg ville lave huller loftet... Men en fin måde at teste det på "gratis" :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu