recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer brummer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer brummer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pittens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pittens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer brummer
    Sendt: 15-Juni-2019 kl. 16:33
Hej med jer

Har en SVS SB-1000 med Sledge forstærker. Subben brummer uanset om der er signalkabel til eller ej. Det er ikke højt men generende. Skruer jeg ned for frekvensen er det mindre, jo laver den går i frekvensen jo mere brummer den.

Nogle gode forslag til hvad det kan være?

Brummer ved strøm alene - har prøvet andre faser i huset - konstant lav brummen.

Sen er købt brugt sidste år og har altid gjort det, nu tænker kwg bare der skal gøres noget ved det 🤘


Redigeret af Pittens - 15-Juni-2019 kl. 16:37
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Pittens Pittens skrev:

Skruer jeg ned for frekvensen er det mindre, jo laver den går i frekvensen jo mere brummer den.
Forstår ikke det du skriver. Virker modstridende?

Men hvis du har udelukket at det er pga strømmen i din bolig, så lyder subwooferen defekt.  
Til top
Pittens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pittens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 10:27
Det kan måske være svært at forklare.

Jeg antager at subben er defekt da der også er brum når der kun er tilsluttet strøm alene. Signalkabel fra og til giver ingen ændring, så det er ikke signalkabel, receiver eller kilden.

Skruer jeg på crossover på subben fra laveste til højeste frekvens, så mindskes brummet, så har jeg jo bare ingen low end da den kun går ned til 120hz.

Jeg udelukker ledningsnettet, så jeg er ude efter om nogle har erfaringer med Sledge forstærkeren og hvilke komponenter der kan forårsage brum - elektrolytter, brumfilter, andet?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Pittens Pittens skrev:

Det kan måske være svært at forklare.

Skruer jeg på crossover på subben fra laveste til højeste frekvens, så mindskes brummet, så har jeg jo bare ingen low end da den kun går ned til 120hz.

Du har forstået det omvendt :) Det du skruer på er et "lavpasfilter". Dvs. subwooferen spiller det signal _under_ den frekvens du sætter den på og ikke noget over den frekvens.

Dvs. når du sætter den på højeste frekvens (120hz) spiller subwoofer alt under 120hz. Stiller du den på 50hz, spiller subwooferen alt under 50hz (men ikke noget over). Så uanset hvad får du low-end med.

Det ændrer intet ift. at subwooferen lyder til at være defekt dog - men i og med du kan variere brummet med crossover kunne det jo tyde på, at det er der fejlsøgningen skal foregå.


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu