recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Barbermaskine uden mærker på hals?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Barbermaskine uden mærker på hals?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 16:07
Jeg skifte mit efter tre år. Og var egentlig lidt skuffet for der var ikke den store forskel. Så det kan ikke have været ret nødvendigt.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

Jeg skifte mit efter tre år. Og var egentlig lidt skuffet for der var ikke den store forskel. Så det kan ikke have været ret nødvendigt.

Så kan jeg roligt vente lidt længere med at skifte skærehoved. Braun skriver 18 måneder.


Venlig hilsen
KB
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 16:46
Braun skærehovedet holder da lige så længe som batteriet i maskinen, ca 3 år. Køber altid serie 1, som barberer ganske udmærket. Blir skyllet under vandhanen efter brug. Alt det der med rensestation er noget gejl, hvor spritpatronerne er alt for dyre i drift.
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Braun skærehovedet holder da lige så længe som batteriet i maskinen, ca 3 år. Køber altid serie 1, som barberer ganske udmærket. Blir skyllet under vandhanen efter brug. Alt det der med rensestation er noget gejl, hvor spritpatronerne er alt for dyre i drift.

Ja de renstestationer er helt klart en stor indtægtskilde for dem.

Hvis maskinen kan klare vådbarbering, så er den også nem/sikker at rense selv, men varmt vand.
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Braun skærehovedet holder da lige så længe som batteriet i maskinen, ca 3 år. Køber altid serie 1, som barberer ganske udmærket. Blir skyllet under vandhanen efter brug. Alt det der med rensestation er noget gejl, hvor spritpatronerne er alt for dyre i drift.
Min Braun 7785 med rensestation er vel et sted mellem 10 og 15 år gammel, og holder stadigvæk strøm i 1 til 2 uger.
Kører kun rensning i forbindelse med opladning.
Spritpatronerene genopfylder jeg blot med almindelig husholdning sprit, så kan en patron holde 6 til 12 måneder, før der ikke er mere olie tilbage i blandingen.Wink
Mvh Jesper
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 22:49
[/QUOTE]
Min Braun 7785 med rensestation er vel et sted mellem 10 og 15 år gammel, og holder stadigvæk strøm i 1 til 2 uger.
Kører kun rensning i forbindelse med opladning.
Spritpatronerene genopfylder jeg blot med almindelig husholdning sprit, så kan en patron holde 6 til 12 måneder, før der ikke er mere olie tilbage i blandingen.Wink
[/QUOTE]

Hvordan ser du at der ikke er mere olie i? 


Redigeret af sokken - 17-Juni-2019 kl. 22:50
Til top
Cyberguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

JA - Braun barberer bare bedre!Smile 

Arr - måske du skal være knap så skråsikker. Jeg har prøvet Braun for godt nok en del år siden, men er derefter aldrig skiftet fra Phillips.

Jeg tænker det komme meget an på, hvordan dels din hud er, men også hvor "vanskelig" dit skæg er at få fat i med maskinen.  Mit blev nærmest revet ud med en Braun - især på halsen,
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Kan klart anbefale Braun. Køb helst en med rensestation 😉

Jeg synes blot, at rensestationen hurtigt går i stykker - føler, det er lidt noget dingleværk. Jeg hiver blot skærehovedet af, renser det hele først med børsten, banker det værste af skærehovedet, og smider dette i varmt vand, tilsat lidt opvaskemiddel og vasker den ind til alt er rent. Så lader jeg skærehovedet ligge og tørre til næste dag - så er den kørende igen!

Nyeste maskine jeg har - der skal rensestationen købes ved siden af, så dette undlod jeg at gøre denne gang.

Heldigvis ikke min oplevelse. Tror min seneste er ved at være 8-10 år og der er ren maskine hver morgen. Finder man de rigtige steder at købe rensevæske er det ikke så dyrt igen. Så iøvrigt for flere år siden en opskrift så man kunne genbruge plastikbeholderen... uden jeg brugte dog brugte den. 
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 05:15
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Hvordan ser du at der ikke er mere olie i? 
Når maskinen ikke mere dufter citrus efter en rensning.
Mvh Jesper
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 13:20
Jeg har en Philips OneBlade Pro på vej fra Power (på tilbud i denne uge). Efter sigende skulle OneBlade være meget skånsom mod huden. Ulempen er dog, at skæret skal skiftes relativt ofte.

Er ret spændt på resultatet.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 22:27
Min shaver er en Braun series 8000 - som har kørt dagligt i 13 år.

Jeg ville efter nogle år udskifte bladet på den, men Bruan har trukket Series 8000 bladet tilbage.
Så forhandlerne leverer et dårligere blad som ikke har "blomster mønstret" med 7 kronblade og midten - de kaldte det "Activator".

Det endte med at jeg satte mit gamle skær i maskinen igen og har kørt med det i 13 år.

Måske har Braun trukket bladet tilbage fordi det ikke er til at slide i stykker og folk derved ikke køber nye Ermm

Rensestationen gik i stykker efter 8 år.


Redigeret af Cyberguyen - 18-Juni-2019 kl. 22:30
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu