recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer VSX-1131 død? (LØST)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer VSX-1131 død? (LØST)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CutRag Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-December-2005
Sted: Denmark Fyn
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CutRag Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer VSX-1131 død? (LØST)
    Sendt: 16-Juni-2019 kl. 17:41
Hejsa 

Min knægt tog et jack stik ud af min PC, som var koblet på VSX-1131, som er fra jan 2017.
Men lige siden har jeg fået denne besked frem i display: 

AMP Diag Mode ..efter nogle minutter -> NG: BLBR 

Har så søgt hos Pioneer og google, her skrives der om, at jeg skal koble strøm fra og kontakte min forhandler.
Er der noget jeg selv kan gøre, skal det gennem en prof service instans ? eller er det bare dødt Ouch

mvh 
Martin 

Redigeret af CutRag - 21-Juni-2019 kl. 21:09
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 19:28
Nå, du har fået 110 volt ind på indgangen, hvor kablet var sluttet til forstærkeren. Derfor er indgangen brændt af.

Husk, altid jord på udstyr der kræver jordforbindelse og altid slukke på kontakten på væggen, hvis der skal flyttes kabler.

Hvis ikke strømmen fra i en halv time + redet til fabriksindstillinger hjælper noget, skal der skiftes elektronik.

Har du udvidet elektronikforsikring?
Spørg dig selv om, hvor mange penge du er villig til at ofre på en reparation.
1000 kroner ryger let og en “ny” brugt koster ikke det dobbelte
(Gætter på at prisen er til forhandling, her mere end 3 måneder efter annoncen blev oprettet)

Fremover bruger du (hvis du kan), optisk kabel mellem forstærker og pc.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
CutRag Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-December-2005
Sted: Denmark Fyn
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CutRag Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 20:11
Hej Klaus og tak for dit svar..

Vi har udvidet og tanken har strejfet mig, hvis det lykkes, så vil det koste os 1000 kr i selvrisiko.

Nu forsøgte jeg nogle forskellige ting, for at få liv i dyret. 
Og da jeg tog et phono kabel med minijack i den anden ende, satte dem i CD og jack i mic stik i front, så kom jeg uden om den kedelige tekst: NG BLBR, her kunne jeg gå i setup, update firmware osv.
Men da jeg ville afspille musik, gad den ikke og efter lidt tid hvor den står tændt, kommer NG igen. 
Så lidt liv er der stadigvæk. 

Har forsøgt med at reset ved at holde on/off inde på samme tid med enten Enter eller Auto/Direct.
Hjalp ikke.

Men fabriks inst. er jeg ikke stødt på? det kunne måske hjælpe.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 23:32
Reset er også Factory reset - Auto/Direct samtidig med On/off.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
CutRag Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-December-2005
Sted: Denmark Fyn
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CutRag Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 11:38
Jeg fik lavet en "Clear" ved hjælp af reset.. og nu spiller det sq musik igen Smile
Ved så ikke om det holder,, efter jeg slukker det igen.

Vender tilbage uanset hvad.
Til top
CutRag Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-December-2005
Sted: Denmark Fyn
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CutRag Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2019 kl. 20:42
Det fungerer 100% igen Smile
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2019 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af CutRag CutRag skrev:

Det fungerer 100% igen Smile

Jamen, tillykke med det!!!Smile Så bør du nok, i dit allerførste indlæg rette overskriften til: 
"Pioneer VSX-1131 død? [Løst]"
Til top
CutRag Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-December-2005
Sted: Denmark Fyn
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CutRag Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2019 kl. 21:08
Tak og det gør jeg da lige Cool
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu