recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kontinuerlig GPS tracking for løber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kontinuerlig GPS tracking for løber

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 12:59
Tech4race kan dette med realtime liveopdatering. Vejer 40g.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 08:06
Køb en gammel brugt tlf. Det er hurtigt lige så billigt som alt muligt andet
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 09:54
Jeg formoder det er KMD Ironman 70.3 i Helsingør vedkommende skal deltage i?
I givet fald ville jeg nok lige kaste et blik på athlete guide og især denne sektion, common rules and penalties.

"
Use of communication devices of any type, including but not limited to two-way radios, cell phones, smart watches, smart helmets (i.e., helmets enabled with Bluetooth® technology), in any distractive manner, during the Race."

= DSQ hvis opdaget!

I øvrigt, så kan det kun anbefales at sætte sig godt ind i athlete guide og deltage på race briefing om lørdagen.

Taler af erfaring, som aktiv deltager på den hele og halve distance og havde selv de samme overvejelser, men der er live timing og gode muligheder for at følge athleten undervejs især på løbsdelen.





Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Jeg formoder det er KMD Ironman 70.3 i Helsingør vedkommende skal deltage i?
I givet fald ville jeg nok lige kaste et blik på athlete guide og især denne sektion, common rules and penalties.

"
Use of communication devices of any type, including but not limited to two-way radios, cell phones, smart watches, smart helmets (i.e., helmets enabled with Bluetooth® technology), in any distractive manner, during the Race."

= DSQ hvis opdaget!


Kommunikation må være nøgleordet her. Selvfølgelig må du løbe med et Apple Watch på men du må ikke bruge det til at kommunikerer med din coach eller lignende.
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Jeg formoder det er KMD Ironman 70.3 i Helsingør vedkommende skal deltage i?
I givet fald ville jeg nok lige kaste et blik på athlete guide og især denne sektion, common rules and penalties.

"
Use of communication devices of any type, including but not limited to two-way radios, cell phones, smart watches, smart helmets (i.e., helmets enabled with Bluetooth® technology), in any distractive manner, during the Race."

= DSQ hvis opdaget!


Kommunikation må være nøgleordet her. Selvfølgelig må du løbe med et Apple Watch på men du må ikke bruge det til at kommunikerer med din coach eller lignende.

Taler du af erfaring eller gætter du bare? Det er ikke mine ord men taget fra den officielle guide og er man i tvivl, så ville jeg uden tøven sikre mig fra race officials INDEN søndag, evt. til race briefing.


Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Taler du af erfaring eller gætter du bare? Det er ikke mine ord men taget fra den officielle guide og er man i tvivl, så ville jeg uden tøven sikre mig fra race officials INDEN søndag, evt. til race briefing.



Har ingen erfaring, læser bare hvad du citerer. Det giver i min optik heller ingen mening at man ikke må løbe med et apple watch som af mange bruges som pulsur m.v. Desuden står der in "Distractive manner", altså på en forsstyrrende måde!

Edit: har fundet dette her i de officielle guidelines.




Redigeret af Ehlz - 19-Juni-2019 kl. 12:52
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 18:31
egentlig interessant taget i betragtning af at garmins 935/945/fenix efterhånden må betegnes som "smart watches".

men når det er et ironman sanktioneret event, så er der da live tracking via deres ironman app.


Redigeret af claus_jac - 19-Juni-2019 kl. 18:32
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Taler du af erfaring eller gætter du bare? Det er ikke mine ord men taget fra den officielle guide og er man i tvivl, så ville jeg uden tøven sikre mig fra race officials INDEN søndag, evt. til race briefing.



Har ingen erfaring, læser bare hvad du citerer. Det giver i min optik heller ingen mening at man ikke må løbe med et apple watch som af mange bruges som pulsur m.v. Desuden står der in "Distractive manner", altså på en forsstyrrende måde!

Edit: har fundet dette her i de officielle guidelines.



Det understøtter hvad jeg skrev tidligere. 
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2019 kl. 07:56
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:


Det understøtter hvad jeg skrev tidligere. 

Det gør det da ikke!. Trådstarter spørger ind til muligheden for at benytte sig af en enhed til GPS tracking hvorefter du henleder hans opmærksomhed på et regelsæt, hvoraf det fremgår at man ikke må sende SMS´er, tage billeder eller kommunikere med et smartwatch eller lignende på en forstyrrende måde.

DERFOR... 

Af guiden fremgår implicit, at du GERNE må bruge eksempelvis et Apple Watch som gps tracker m.v. men du må IKKE på en FORSTYRRENDE måde, bruge det til kommunikation, sociale medier, tage billeder m.v.



Redigeret af Ehlz - 20-Juni-2019 kl. 08:37
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2019 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:


Det understøtter hvad jeg skrev tidligere. 

Det gør det da ikke!. Trådstarter spørger ind til muligheden for at benytte sig af en enhed til GPS tracking hvorefter du henleder hans opmærksomhed på et regelsæt, hvoraf det fremgår at man ikke må sende SMS´er, tage billeder eller kommunikere med et smartwatch eller lignende på en forstyrrende måde.

DERFOR... 

Af guiden fremgår TYDELIGT!, at du GERNE må bruge eksempelvis et Apple Watch som gps tracker m.v. men du må IKKE på en FORSTYRRENDE måde, bruge det til kommunikation, sociale medier, tage billeder m.v.


Hvis du ingen praktiske erfaringer har med Ironman sanktionerede stævner, herunder specifikt stævner i DK, så er det en ret dårlig ide at rådgive trådstarter til blindt at stole på hvad du skriver. 
Hvis trådstarter er i tvivl om hvorvidt et Apple Watch er tilladt eller ej, så er det eneste rigtige at gøre, at kontakte race officials for en afklaring.
Raceday er IKKE dagen hvor man eksperimentere med nyt udstyr.
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2019 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:


Hvis du ingen praktiske erfaringer har med Ironman sanktionerede stævner, herunder specifikt stævner i DK, så er det en ret dårlig ide at rådgive trådstarter til blindt at stole på hvad du skriver. 
Hvis trådstarter er i tvivl om hvorvidt et Apple Watch er tilladt eller ej, så er det eneste rigtige at gøre, at kontakte race officials for en afklaring.
Raceday er IKKE dagen hvor man eksperimentere med nyt udstyr.

Enig, det skader da ikke at spørge hvis der ovenikøbet er en prerace beefing til samme formål. Måske kan trådstarter give os en opdatering når han har fået endelig afklaring så vi ved om de officielle guidelines skal skrives om ;-).

/Ehlz

Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2019 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:


Hvis du ingen praktiske erfaringer har med Ironman sanktionerede stævner, herunder specifikt stævner i DK, så er det en ret dårlig ide at rådgive trådstarter til blindt at stole på hvad du skriver. 
Hvis trådstarter er i tvivl om hvorvidt et Apple Watch er tilladt eller ej, så er det eneste rigtige at gøre, at kontakte race officials for en afklaring.
Raceday er IKKE dagen hvor man eksperimentere med nyt udstyr.

Enig, det skader da ikke at spørge hvis der ovenikøbet er en prerace beefing til samme formål. Måske kan trådstarter give os en opdatering når han har fået endelig afklaring så vi ved om de officielle guidelines skal skrives om ;-).

/Ehlz


Helt enig, der bliver jo også rykket grænser med teknologien, så det kunne være interessant at høre hvordan de stiller sig over de nyeste ure mv. 
Men ellers skal det lige siges at der er som nævnt en ok app med tracking muligheder til Ironman stævner, så behovet er ikke så stort imo.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu