recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af forstærker og subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling af forstærker og subwoofer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kaltoft Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-April-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaltoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling af forstærker og subwoofer
    Sendt: 17-Juni-2019 kl. 20:22
Hejsa

Jeg søger nogle anbefalinger af receiver og subwoofer. Jeg er ikke den store lyd-connoisseur, men hader tam, flad lyd uden dybde i.

Ind til nu har jeg anvendt et Samsung HT-P1200 integreret anlæg, som jeg har været rigtig godt tilfreds med, men receiver og subwoofer lader til at være ved at være slidt op, elektronikken bliver ved med at gå i stykker.
Samsung HT-P1200 havde en indbygget forstærker som leverer 5x130w til højtalerne og 1x 150w til subwooferen.

Jeg vil derfor beholde de 5 højtalere, og skifte receiver og subwoofer ud.

Jeg søger derfor anbefaling til en egnet receiver og subwoofer. Jeg har ikke de store krav til receiveren, da den bliver tilsluttet medie-center PC, og al lyd den skal kunne spille kan transcodes såfremt formatet ikke er understøttet direkte af receiveren, så den skal sådan set bare kunne drive de 5 højtalere og subwoofer.

Mht. subwoofer skal den sådan set bare kunne præstere nogenlunde det samme som jeg er vandt til fra Samsung HT-P1200, hvor der er en 8 tommer subwoofer.

Mht. budget så vil jeg håbe at subwoofer og receiver kan anskaffes for helst ikke over 3.000,- samlet. Jeg har dog ikke noget imod at handle brugt, så anbefalinger på brugt-køb modtages også gerne.

Redigeret af kaltoft - 17-Juni-2019 kl. 20:23
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 21:53
Nu overskrider jeg lige din pris ret voldsomt


Det gør jeg så til gengæld også lydmæssigt.......


De højttalere du har nu, er på 3 ohm, det er ikke anbefalelsesværdigt at fortsætte med dem. Køb i stedet nogle rigtige højttalere.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu