recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED og alm. tv billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED og alm. tv billede

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2019 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Vrøvl. Der står at sælger skal have "forholdsvismæssig store omkostninger", for at kunne nægte ombytning. Og forholdsvismæssig store, er ikke bare at have omkostninger! Så fordi man returnerer et TV, til en butik, og kræver ombytning p.g.a. fejl, vil ikke give disse store omkostninger - som i øvrigt også skal dokumenteres af sælger.

Det er jo en elastikregel. 

Det kan da godt være du mener det ikke er forholdsvismæssig store omkostninger men, hvad gør du, hvis sælgeren mener det?

Har du nogensinde prøvet at kræve din ret igennem forbrugerombudsmanden? Så kan jeg fortælle dig at det ikke lige er noget der sker på en formiddag, og du sikkert er bedre tjent med at lade dem fixe dit produkt fremfor at vente på en afgørelse. 

Problemet opstår jo så især, hvis sælgeren/producenten ikke mener produktet er defekt. Tordenfluer, pixelfejl, bandinger og tint er jo noget der har været tvister om før og, hvad med periodiske fejl? Det er sjældent at diverse værksteder lader tvivlen komme forbrugeren til gode, og sætningen "Vi har ikke kunne konstatere nogen fejl" bliver brugt i stor stil. 

Som jeg skriver, så er det helt fint du ikke gider handle i Elgiganten. Jeg syntes også deres rådgivning oftest er latterlig, men uanset, hvor mange gange du skriver "vrøvl", så kan en eller anden elastikregel aldrig nogensinde slå en 100% 30 dages returret og prisgaranti. 

Jeg gentager derfor mig råd til trådstarter:
Køb dit TV i Elgiganten, tag det hjem og test det så godt du kan på 30 dage. Er der problemer, så byt det omgående til et nyt. 


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu