recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indtryk Pana TX-65GZ2000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indtryk Pana TX-65GZ2000

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Indtryk Pana TX-65GZ2000
    Sendt: 21-Juni-2019 kl. 00:17
Jeg havde lejlighed til at dykke lidt ned i Panasonic TX-65GZ2000 før Panasonic Center Rødovre arrangementet løb af stablen.

Hvad er så mine indtryk? Først og fremmest er mine indtryk primært baseret på Demo 4K HDR video -og en smule mainstream TV kanaler. Demo TV´et var ikke en produktions model. Billedeprofilen var "Professional 2". Produktions modellerne kommer først hen i juli måned.



Belysningen i butiks lokalet er nok ikke ideelt for at bedømme et TV i sin helhed. Alligevel var det muligt at danne sig nogle gode indtryk af billede kvaliteten over en bred kam.

Kontrasten er nok det bedste som jeg har set. Dermed er f.eks. billeddybden særdeles flot og overbevisende. 

Jeg var nødt til at finde på et nyt indtryk - "Billede intensitet". Billedet i sin helhed er med det viste billede materiale nærmest overraskende kraftig uden at virke komprimeret . Med mange detaljer, nok udover hvad jeg er vant til, men alligevel præsenteret på en naturlig måde (Min "modstand mod HDR taget i betragtning.). HDR formatet vist på GZ2000 er for mig temmelig "Lyst", men alligevel faktisk til at holde ud for mig - med den rette omgivelses belysning.   Mine øjne er desværre ret lysfølsomme.

TV kanaler fremstod glimrende, i stil med hvad mit eget Pana OLED præstere. 

Jeg noterede nogle refleksioner. Og pudsigt nok stammede disse fra indgangsdøren ca. 30 meter tilbage i lokalet, men ikke fra lamper tættere på.

Jeg så ikke antydningen af tint eller andre billedefejl i det fremviste video billede materiale. Panelerne til GZ2000 er udtaget fra LG´s produktionslinje, og færdiggjort af Panasonic.

Jeg kiggede også lidt på menuerne, som mindede mig en del om de allerede kendte, men med tilføjelse af en mængde nye indstillingsmuligheder. 

Panasonic TX-65GZ2000 er fabriks kalibreret ved købet.

Jeg havde også mulighed for at lytte lidt til TV´ets ATMOS system, dog således, at det viste demo video materiale ikke umiddelbart gengav et ATMOS lydformat. Men lyden var ganske kraftig og rimeligt detaljeret. Som noget nyt kan man til TV´et tilslutte en særskilt subwoofer. Det satte bestemt prikken over "I´ et".

Det lange og det korte. Det skulle ikke undre mig, hvis det var årets bedste OLED TV som jeg hyggede mig med en times tid.

Mange tak til Panasonic Center Rødovre for arrangementet.




Redigeret af Hother - 21-Juni-2019 kl. 01:01
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2019 kl. 10:08
Hyggelig lille tur.

meget imponeret i lys udbyttet i forhold til de andre oled som kørte

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2019 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hyggelig lille tur.

meget imponeret i lys udbyttet i forhold til de andre oled som kørte

Ja, det er ofte mægtigt hyggeligt at møde andre "Recordere". For mig var noget af det sjove, at flere af jer for år tilbage sammen med mig, lavede et lille "Fælles indkøb" af 37 Panasonic BD afspillere fra UK, og den lille sag huskede flere mig for.

Men at få lov til at se alle Panasonic nyhederne før så mange andre, det er for mig et privilegium, og en stor fornøjelse.Clap
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu