recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - cerwin vega vs-15 højtalerkant
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

cerwin vega vs-15 højtalerkant

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lovebuine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-September-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lovebuine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: cerwin vega vs-15 højtalerkant
    Sendt: 21-Juni-2019 kl. 10:14
jeg har sådan et par cerwin vega med 15" bass hvor den røde kant er ret smuldret dog kan de sagtens buldrer derud af.

mit spørgsmål er, er det kun for synet skyld man skifter disse kanter? fordi der er jo stadig stor bass så huset det ryster, så tænker det bliver vel ikke bedre med en ny kant?
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2019 kl. 14:19
Kanten er der for at styre membranen. Jo mere som  der forsvinder,  jo mere uren gang og forvrængning  kommer der. Enheden skal køre jævnt frem og tilbage,  begynder den at køre skævt, skraber svingspolen på og bliver beskadiget. Samtidigt, så skal kantophænget sørge for at membranen kan håndtere at flytte luft. Der er kun en løsning, nye kanter på og så er der mange år i højtalerne igen....

Frank 
Til top
lovebuine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-September-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lovebuine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2019 kl. 15:00
okay mange tak for svar, jeg vil få nye kanter på, fordi jeg elsker mine højtalere.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2019 kl. 07:19
Hvis du er fix på fingrene, kan du selv lave dem.

Her er det første repair kit jeg fandt ved at google.


Ellers er der firmaer der gør det.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu