recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPad Pro 11" eller 12,9"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPad Pro 11" eller 12,9"

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2019 kl. 22:23
du SKAL tænke på at workflow er anderledes. - Det er en ipad - ikke et desktopOS. - se den nyeste video fra Linus Tech-tips. Han gennemgår lige præcis de nye ting i ipadOS.

glem din usb-stick. brug cloudstorage i stedet. USB-sticks har det med at forsvinde, og det er bare ikke et medie man gemmer vigtige data på period. (hverken sikkerhedsmæssigt eller holdbarhedsmæsigt) 

(og hvorfor i himlens navn ville du dog logge på e-boks for at gemme en pdf på en USB-stick? E-boks ER cloud storage, og indtil videre må man forvente at det er mere stabilt og vedholddende end levetiden på en usb-stick. Ellers er der nok en del offentlige instanser der vil blive ualmindeligt kede af det.)
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2019 kl. 22:32
Hej Claus.

Eksemplet med e-Boks var bare et eksempel. Jeg ville aldrig gemme noget fysisk fra en mail eller fx e-Boks, da det jo ligger mere sikkert der. Og kan godt se det var et dårligt eksempel, men det jeg mente, det var HVIS NU man har et PDF dokument som man er nødsaget til at gemme, for at tage med sig på et USB-stick, hvad så?

Tror du en iPad Pro og iPadOS 13 kan erstatte en desktopOS i dag 100 % til mit forbrug? Det kræver selvfølgelig jeg ændrer mit workflow, ved ikke at gemme billeder fysisk på en harddisk/USB, og det må jeg jo så lære.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2019 kl. 20:42
det er der kun 1 der kan svare på - og det er dig selv. - Det kommer helt og holdent an på den totale brug  og behov. Så der er kun en ting at gøre - at prøve det af når det udkommer fuldt ud.

Vil det kunne fungere for mange? - ja det vil det sikkert, men man SKAL vænne sig af med "fil" tanken. selvom man nu får adgang til en "finder" og vil kunne begynde at flytte filer, så har du IKKE en folderstruktur på en ipad hvor du bare kan flytte filer frem og tilbage på. Det skyldes at der er vandtætte skodder mellem de forskellige applikationer, og alle data ligger i forbindelse med applikationerne. 


Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2019 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

det er der kun 1 der kan svare på - og det er dig selv. - Det kommer helt og holdent an på den totale brug  og behov. Så der er kun en ting at gøre - at prøve det af når det udkommer fuldt ud.

Vil det kunne fungere for mange? - ja det vil det sikkert, men man SKAL vænne sig af med "fil" tanken. selvom man nu får adgang til en "finder" og vil kunne begynde at flytte filer, så har du IKKE en folderstruktur på en ipad hvor du bare kan flytte filer frem og tilbage på. Det skyldes at der er vandtætte skodder mellem de forskellige applikationer, og alle data ligger i forbindelse med applikationerne. 

Ja, og jeg aner virkelig ikke, hvordan jeg finder ud af, om jeg kan vænne mig af med tanken, om at at det ikke er filsystem nu, men alt skal laves via skyen.

Men jeg tror da, når man vænner sig til det, så er det fint nok. Bare mig der er gammeldags, og stadig gemme alt via fysiske drev, hvor jeg kan omdøbe en mappe med den dato, hvor billederne er taget. Det kan man vel også i iCloud?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu