recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er sony XF9005 75" bedste valg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er sony XF9005 75" bedste valg?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-April-2011
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er sony XF9005 75" bedste valg?
    Sendt: 23-Juni-2019 kl. 20:36

Velvidende at der kommer et utal af "nyt tv"-tråde opretter jeg lige endnu en. Jeg står i den situation, at jeg skal have et 75" tv. Jeg vil meget gerne holde mig på 10.000 kr, men skulle det ende i 11-12.000 overlever budgettet også. Jeg har kun læst gode anmeldelser af Sonys xf9005, men det står pt til 15.000 kr. Jeg kan se det har lagt på denne pris et stykke tid - så jeg ved ikke om det er et man kan håbe på bliver sat ned i pris de kommende måneder?

Jeg synes ikke at kunne finde andre tv i samme prisklasse, som bliver anmeldt ligeså godt som sony xf9005. Jeg modtager dog gerne bud, hvis de findes.
 
Det er i øvrigt ikke vigtigt for mig, at android delen af mange tv er langsom, da jeg har tilsluttet en nvidia shield.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2019 kl. 07:51
Jeg husker ikke, at 75" XF90 har været længere nede. Så skal det være i forbindelse med en butiksåbning eller lign. Sony XF90 god skærm til prisen. Den direkte konkurrent er vel nok Samsung Q8DN, men den er generelt prissat højere.

XF90 forbliver indtil videre på markedet, ifølge Sony. Q8DN fra Samsung er ved at udgå og så indkøres de nye modeller til kunstigt oppustede priser. Jeg tror ikke, at 75" med zone-styret lys rammer 10-12.000 kr. i de kommende måneder, men det er naturligvis svært at spå Smile
Til top
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-April-2011
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2019 kl. 08:15
Så det virker næsten usandsynligt, at xf9005 kommer længere ned. Jeg har læst flere anbefale Panasonic FX780. 75" udgaven skulle komme med VA panel. Kan det måle sig med Sony xf9005? Grunden til jeg nævner netop dette er, at det åbenbart har været solgt for 10.000 er par gange før. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2019 kl. 08:36
Den afgørende tekniske forskel består i, at 75" FX780 ikke har zone-styret lys. Min erfaring er, at det er her fornuftig HDR-billedkvalitet så småt starter, så hvis du vil opleve det nye videoformat, som branchen indkører i stor stil nu, så vil jeg ikke anbefale at gå ned i denne kategori.

Så dilemmaet er vel om budgettet skal hæves, du skal ned i format eller om du eventuelt skal vente (hvis du kan). Store TV falder i disse år i pris, bl.a. fordi så mange kinesiske skærmpanelproducenter melder sig på banen.
Til top
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-April-2011
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2019 kl. 12:43

Så hvis der ønskes zone-styret lys og den HDR-kvalitet du beskriver starter heromkring, er Sony XF9005 så billigste mulighed i 75"? Eller er der andre muligheder omkring samme prisleje som er værd at holde øje med? Jeg vil som sagt gerne ned i 10.000-12.000, og er villig til at vente nogle måneder på det rette tilbud. Men jo flere muligheder der er at vælge imellem, jo større er sandsynligheden for et godt tilbud :-)

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2019 kl. 13:50
Ja billigste mulighed pt. med zone-styret lys. Der er også den nye Samsung Q70R-serie. Den havde jeg dog stående for nylig og jeg synes, at HDR-billedkvaliteten er meget svingende. Jeg synes, at Sony XF90 er en bedre skærm baseret på billedkvalitet.
Til top
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-April-2011
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2019 kl. 13:14
Jeg kan se at power kører tilbud til 14.000 på 75" sony xf9005 her i weekenden. Ifølge prishistorikken falder den dog 1000 kr pr måned lige for tiden. Spørgsmålet er så om det kommer til at tage et dyk mere indenfor overskuelig fremtid.. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2019 kl. 13:19
XF90 burde i hvert fald fortsætte på markedet noget tid endnu. Nok indtil i hvert fald IFA-tid i september, tror jeg - sikkert længere.
Til top
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-April-2011
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 04:37
Den får lige er par måneder mere så til at ramme 12.000. Forfærdeligt at vente påStern Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu