recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beoplay V1: Kan ikke se DR2, DR3, DRK, TV Syd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beoplay V1: Kan ikke se DR2, DR3, DRK, TV Syd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beoplay V1: Kan ikke se DR2, DR3, DRK, TV Syd
    Sendt: 27-Juni-2019 kl. 00:39
Efter kanalomlægningen (?) for nylig i Sønderjylland kan jeg ikke længere se DR kanalerne 2, 3 og K samt TVSyd på mit Beoplay V1. Efter en kanalsøgning finder den dem, tror jeg nok, men den skriver “Udbyderfejl”. 
For et par dage siden kunne den heller ikke finde DR1, men den er på forunderlig vis dukket op igen...
Jeg har søgt for at finde hvor de kanaler ligger henne (frekvens mv.) på Aabenraa-senderen, men jeg har kun kunnet finde nogle gamle lister, der ikke tager højde for de seneste omplaceringer. Jeg vil nemlig gerne prøve at søge specifikt på denne kanal, selvom jeg jo egentlig har lavet en fuld søgning.
Jeg forstår ikke helt hvad der sker. Nogen der forklare?

Hilsen Jakob :-)


Redigeret af griffel - 27-Juni-2019 kl. 00:43
Hilsen Jakob :-)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2019 kl. 07:15
Har din tuner DVB-T2?

Alle frekvenser under 700Mhz bliver flyttet til fordel for mobiltelefoni.

Er din antenne optimeret til de nye frekvenser?

Har du filtre på din antenne installation?

Ofte er forskellen på godt signal og intet meget lille. Så hvis dit tv kan modtage DVB-T2, bør du tjekke din antenne.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2019 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Har din tuner DVB-T2?

Så hvis dit tv kan modtage DVB-T2, bør du tjekke din antenne.

Det er altså først fra april 2020 at digitv (DR kanalerne) går over til DVB-T2
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2019 kl. 19:30
Ok. 

Jeg var lige en postgang for tidligt ude. Wink
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2019 kl. 19:42
Du kan ikke søge efter en enkelt kanal.

Jeg vil evt anbefale at du nulstiller dine kanaler og så søger endnu en gang. Men har du opdateret dit tv til den seneste opdatering fra 2017 - der findes vist ikke en nyere software.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Usukjelds Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2014
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Usukjelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2019 kl. 19:51
Hej Griffel,

Du kan finde en opdateret liste på digi-tv.dk: http://digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/frekvenser.asp

DR's kanaler udsendes i to såkaldte MUX. Det betyder kort sagt, at flere tv-kanaler sendes på denne samme frekvens i en stor pakke.

DIGI-TV, der står for udsendelse af DR's kanaler, sender DR1, TV2 regionernes 24-timers kanal, lokal-tv/tegnsprog samt DR Ramasjang i MUX1. På MUX2 sendes DR2, DR3, DRK, DR Ultra og Folketingskanalen.

Hvis du kan modtage én af kanalerne i MUX1, så kan du modtage hele MUX1. Hvis du kan modtage én af kanalerne i MUX2, så kan du modtage hele MUX2.

Sagt med andre ord, hvis du kan modtage DR1, så kan du også modtage TV2 Syd, da de sendes på samme frekvens, og derudover er tv-signalet konstrueret således, at bits og bytes for DR1 og ligger hulter til bulter med TV2 Syd, så det er ikke kun DR1-signalet, der kommer frem.
Så hvis du ikke kan finde TV2 Syd, så tror jeg det skyldes de kanalliste. På http://digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/EPG_kanaloversigt.asp kan du se kanalplaceringerne. Du skulle gerne kunne finde TV2 Syd på kanalplads 22.

Du skriver ikke, om du kan modtage DR Ultra, men hvis du kan, så er det samme princip gældende, og du burde derfor også kunne se DR2 og DR3.

Det kan hjælpe at gendanne tv'et til fabriksindstilling og derefter lave en kanalsøgning for at få alle kanaler igen.
Panasonic 55EZ950
Marantz NR1508
Scandyna 5.1 setup
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 14:51
Tak for den fyldige forklaring, @Usukjelds Thumbs Up

Jeg var godt klar over det med MUX'erne og pakken af kanaler i dem, men jeg kunne simpelthen ikke forstå hvad der skete. Det kan jeg sådan set stadig ikke, men det virker nu...

Setup:
Jeg har en rimelig ny Triax-antenne oppe på loftet under taget, og antennen peger mod syd omtrent mod Aabenraa og ligger i 45 grader, fordi jeg både vil fange signaler fra Aabenraa (der sender vandret) og fra Flensborg (der sender lodret). Det har fungeret fint, og gør det også nu.
Men af en eller anden grund får jeg nu fat i MUX2 fra Tommerup/Svendborg (kan jeg se i kanalinformationerne på skærmen). Den sender også MUX2 på 602 MHz, ligesom Aabenraa.
Så MUX1 får jeg fra Aabenraa, MUX2 fra Fyn.
Men det er jo sådan set ligemeget, bare det virker, og det gør det. Jeg undrer mig bare over, at den skriver "tmmr-svbg" på MUX2... Geek For min antenne peger jo lidt mod sydvest, og ikke mod stik øst, hvor Tommerup ligger herfra.

Nå, men jeg kan nu se alle DR's kanaler, så jeg er glad igen Clap

Hilsen Jakob :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu