recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye baghøjtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye baghøjtalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nye baghøjtalere
    Sendt: 03-Juli-2019 kl. 18:00
Har været igang med at sætte vores stue i stand og i den forbindelse er der blevet ændret lidt på placering af mit mediesetup.

Mit Surround har hidtil bestået af B&Ws CM serie med CM8 i fronterne, samt en PV1 subwoofer. Receiver en Marantz 7010.

Som baghøjtalere har jeg midlertidigt kørt med et sæt B&W M1. De var egentlig købt til et andet formål, men endte med at blive permanente. Det skal der nu gøres lidt ved, da jeg af selvsamme årsag aldrig har været helt tilfreds med løsningen. På ingen måder dårligt, men synes resten af løsningen fortjener lidt bedre.

Jeg overvejer at gå fra 5.1 til 7.1 ved samme lejlighed. 

Bag og side højtalere kan desværre kun sidde helt oppe under loftet grundet indretning og placering af vinduer, så den del er der ikke meget at gøre ved. Derudover har jeg kun cirka 16 cm i højden, så det begrænser naturligvis valget.

Nogle umiddelbare anbefalinger. Køber gerne brugt, hvis det giver mening. Ikke noget specifikt budget, men kommer meget an på mulighederne.


Redigeret af tobywan - 03-Juli-2019 kl. 18:19
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2019 kl. 18:04
Hvilken receiver har du nu? Som udgangspunkt vil jeg nemlig mene man får mere ud af en 5.1.2 Atmos opsætning, end man får af 7.1. Bare lige til overvejelse :-)

Redigeret af Nagash - 03-Juli-2019 kl. 18:10
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2019 kl. 18:18
Det er en Marantz 7010
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2019 kl. 18:55
Så vil jeg bestemt anbefale at gøre det i stedet. Den understøtter jo Atmos. 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 10:50
Jeg har to sæt Scms fra B&w du kan få billigt 
De passer virkeligt godt til CM serien og har en fin dybde.

Kom til 800 diamond serien i sin tid.

Skriv evt pm
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 15:28
Hvad med

SVS Prime Elevation højttaler

de er utrolige fleksible og kan bruges som Atmos bag eller side højtalere.
Jeg har selv 4 af dem i loftet da mit lokale også er lidt skidt.
de skulle være super som bag og side
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 13:47
Tak for gode bud. Er desværre ramt af de cirka 16-18cm begrænsning i forhold til hvor højde må være :(
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu