recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aut. power on af TV vha Apple TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aut. power on af TV vha Apple TV?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Torben, Kolding Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben, Kolding Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aut. power on af TV vha Apple TV?
    Sendt: 07-Juli-2019 kl. 13:25
Hej Forum

Der er tilsluttet et 4. gen 4k Apple-TV og et Sonos surround anlæg (Beam, Sub og 2xOne) til mit Sony KD-65XF7596 Android TV vha HDMI. Sonos er tilsluttet en HDMI-ARC-port, og Apple TV'et er tilsluttet en HDMI-port, der supporterer 4k og HDR. Jeg har ingen TV-pakke, men bruger udelukkende apps på Apple-TV, og derfor ønsker jeg alene at bruge remoten fra Apple og lægge Sony-remoten væk.

Men det går ikke. TV'et slukker altid, når jeg slukker Apple-TV'et, men det tænder kun SOMMETIDER, når jeg tænder Apple TV'et, og jeg kan ikke finde ud af hvorfor. HVIS TV'et tænder sammen med Apple TV'et, fungerer alt som det skal, men hvis TV'et IKKE tænder sammen med Apple TV'et, og jeg bliver nødt til at tænde det "manuelt", har TV'et selv ændret lyd-indstillingen fra "Lydsystem" til "TV-højttalere".

Er det en fejl man er nødt til at leve med? Mit gamle 40" Sony LED TV i soveværelset fungerer upåklageligt med Apple TV og Sonos. Forskellen er, at i soveværelset er Sonos ikke tilsluttet HDMI, men kører via AirPlay.

Jeg modtager meget gerne hints om hvad jeg kan prøve, eller ideer til årsagen bag problemet :-)

Jeg vedhæfter billeder af mine indstillinger på Sony TV og Apple TV


Venlig hilsen
Torben, Kolding




Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2019 kl. 15:43
Jeg har lige stået med sammen problem med Apple tv 4k. Jeg gik ned og byttet Apple tv'et i går. Med Elgigantens 30 dages returret og købte et andet Apple tv 4k. Og det har virket siden.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu