recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ustabil brebånd fra Waoo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ustabil brebånd fra Waoo

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arnely Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ustabil brebånd fra Waoo
    Sendt: 07-Juli-2019 kl. 23:19
Hej.

Har igennem det sidste stykke tid oplevet ustabil bredbånd fra Waoo via NEF-Fonden i Kerteminde.

Jeg har haft kontakte Waoo en del gange, men det ligger i luften at problemet ikke er hos dem fejlen ligger.

For en måned siden mente Waoo at problemet var min router. De tilbød mig at jeg kunne låne en ny router hos dem, en TILGIN router. En teknik kom forbi og monterede den og tjekkede samtidig at vores installation og kabler var i orden her i huset.

Der gik en uge så røg jeg af nettet igen. Jeg køre en hastigheds test hver gang med et kabel fra computeren til routeren. Jeg måler hastigheden på "ned" mellem 1.5 - 7.5 m/bit, de første par gange. Næste måling er 20 m/bit, så falder den igen og stiger igen - jeg har en 50 m/bit.
Problemet står på i 5-15 minutter hvor hastigheden måles på flere forskellige hastigheder.
Der er igen forskel om jeg laver hastighedstesten trådløs eller med kabel tilsluttet mine enheder.

I sidste uge lavede Waoo en måling på mit net og sagde der var lidt støj på en af mine LAN porte, så jeg skulle prøve og skifte kablet. Jeg valgte og droppe porten helt og undlod at koble noget udstyr til den porten.
Efter nogen dage blev jeg smidt at nettet igen. Der var på det tidspunkt koblet en computer trådløst og Appel TV trådløst på.

Lige nu har jeg Appel TV og en computer på via LAN kabel - og nettet er ustabilt. Jeg har over 10 minutter målt forskellige hastigheder lige fra 3 m/bit - 25 m/bit.

Nogen som har samme problem som mig - eller hvad mener i hvor fejlen kan være?




Redigeret af arnely - 07-Juli-2019 kl. 23:23
Morten
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2019 kl. 23:39
Når du bliver smidt af, er det så af WiFi eller er der begrænset internet eller lignende? Vis Det er en Windows PC, er der så et gult udråbt tegn, eller mistet den WiFi signal? Det mærkeligt det du oplever. Jeg har selv Waoo, med. Aldrig haft problemer, altid kørt med egen router til fiber modemmet.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2019 kl. 23:42
Og har du lavet speedtest med Apple tv, for at tjekke om det er PC'en der er problemet
Til top
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arnely Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2019 kl. 07:07
Som jeg skriver køre jeg Speed test med kabel! 
Morten
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2019 kl. 08:37
Apple tv har også en Speedtest. Kan ikke lige huske hvad den hedder. Måske test af internetforbindelse.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2019 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Som jeg skriver køre jeg Speed test med kabel! 
Men ha du kørt speedtest på dit apple tv, for at se om det er din pc der har problemer, eller teste med din mobil. For det er svært at fejlsøge på noget, som man kun har brug en enhed til. der skal flere test til fra forskellige enheder, før man kan sige det er nettet der er problemet.

Til top
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arnely Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2019 kl. 14:45
Jeg gentager lige mig selv igen.

Der er kørt speed test på Appel TV og øvrige enheder med kabel til routeren :)

Har talt med Waoo i dag som har besluttet og skifte min medie boks :)
Morten
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu