recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad gør man med en gammel spillekonsol?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad gør man med en gammel spillekonsol?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 18:04
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 18:10
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Eller køb et B&O for få hundrede kr

De links kan godt drille...
Du mangler billedrør
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Eller køb et B&O for få hundrede kr

De links kan godt drille...
Du mangler billedrør

Det var det ord i linket, der ødelagde det.... Men der kan bare trilles lidt ned på siden, så kommer billedrørs-TV'ene frem.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Eller køb et B&O for få hundrede kr

De links kan godt drille...
Du mangler billedrør

Det var det ord i linket, der ødelagde det.... Men der kan bare trilles lidt ned på siden, så kommer billedrørs-TV'ene frem.
Okay
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Jewer Jewer skrev:

Den kommer med den klassiske pistol til at skyde mod skærmen med. Men jeg er faktisk ikke sikker på, om det virker eller ej. Det er en gammel dæwel (nok slut 70'erne). Ifølge manualen leveres spillet med standardstik (75 ohm - rund).

Antennestik og pistol.

Den er god nok, den er dårlig.......

Spilledimsen genererer et billede som om dannes til et tv billede på skærmen ved en elektronstråle farer hen over skærmen og dybest set kun tænder et punkt fosfor der så lyser ad gangen. Resten af tiden til strålen kommer forbi igen, er det bare efterglød i fosforen der får billedet til at blive der.
(nej, det er ikke en pixel som vi kender det i dag)

Pistolen kan se elektronstrålen (og dermed se, hvilken del af skærmen du peger på) og konsollen ved, hvor på skærmen strålen er og dermed hvad du peger på.

Det var ved 25 halvbilleder / sekund.

I dag er pixels fast lysende til hele billedet opdateres og skærmen gengiver billedet med en højere frekvens.

Derfor vil din oldgamle spillekonsol  kun virke med et oldgammelt tv.... :-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 19:45
NU.... Virker linket!!

Og... He-he..... I indlæggene på DBA, kalder de dem "retro". Var de nu også Retro, da de var nye?LOL


Redigeret af mnielsen - 13-Juli-2019 kl. 19:49
Til top
Jewer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Er det denne:


Eller måske snarere denne her, da der skrives om klassiske pistoler:

Det er næsten den! Eneste forskel er, at der er lidt anden tekst på min, og at de to controllers i stedet for de runde drejeknapper har "sticks".
Til top
Jewer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 20:03
Tak for jeres input. Jeg har været lidt flov siden mit første indlæg, da jeg kom til at tænke på, at jeg slet ikke har prøvet at starte den kære maskine for nyligt. Det har jeg nu, men der sker ikke noget, selvom jeg søger med analog tuner. Jeg synes, jeg kan huske, at lyden kom direkte fra "konsollen", og det gør den ikke nu, så den virker måske ikke længere, men man kan også sætte 6 temmeligt voldsomme batterier i den. Det skal næsten prøves. Men så skal jeg jo også ud og investere i et billedrørs tv. Den skal jeg vist lige have udtænkt en snedig salgstale for at få gennemført med kærestenBig smile
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 20:03
Google er ingen go' ven i dag. Du må i gang med kamera og https://imgur.com/ Men håber da, du har fundet noget brugbart i tråden.

På DBA koster et billedrørs-TV jo ikke meget - fra 150 Kr, og lidt op... Det er nok mere pladsen, du skal tænke på. Så er et Beovision MX 4000 nok det bedste at gå efter.

Men inden du kaster penge efter et TV, så få lige konsollen afprøvet først.

Du så vel Mikkelsen1980' indlæg på side 2?


Redigeret af mnielsen - 13-Juli-2019 kl. 20:23
Til top
Jewer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2019 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af mikkelsen1980 mikkelsen1980 skrev:

Du er velkommen til at komme forbi mig og teste, hvis du er i nærheden af Vejle.

Har et gammelt billedrørs tv, hvor min gamle Nintendo og Commodore 64 kan sættes til.


Tusind tak for tilbuddet. Flytterodet kom til at kræve tiden frem for spillet, så nu er det pakket trygt og godt i en kasse og gemt væk lidt endnu, og så må jeg genoptage testen af det, når tiden er til det igen. Forhåbentlig går der ikke længeSmile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu