recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv indbygget Chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv indbygget Chromecast

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tessi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-August-2008
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tv indbygget Chromecast
    Sendt: 14-Juli-2019 kl. 12:02
Jeg står og skal investere i et nyt smart tv og en af de ting jeg gerne vil have er indbygget Chromecast, hvordan ser jeg i specifikationer om det er indbygget?
eller har alle nye tv indbygget Chromecast dag?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2019 kl. 12:17
Alle tv med Android tv som styresystem har indbygget Chromecast funktion, da den ligger som app i systemet. Man nogle danske streamings tjenester på Chromecast, virker ikke til den software baseret Chromecast

Redigeret af T-Duck - 14-Juli-2019 kl. 12:19
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2019 kl. 13:46
Du kan se, hvilke TV der har indbygget Chromecast i TV-databasen her. http://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php
Som T-Duck nævner er det fast inventar i Android TV

Indbygget Chromecast er dog låst til 60Hz, så dansk og europæisk tv-indhold vil hakke svagt. Den eksterne vil ofte være en bedre løsning og den kan fås for håndører.

Redigeret af Rasmus Larsen - 14-Juli-2019 kl. 13:48
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2019 kl. 14:38

 CC i Shield TV virker fint, og der kan vælges hvilken frekvens man ønsker, dog er der App's til det meste på Shield, så CC er ikke så nødvendig. Det samme gælder Android TV, da det jo er samme OS.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2019 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Indbygget Chromecast er dog låst til 60Hz, så dansk og europæisk tv-indhold vil hakke svagt. Den eksterne vil ofte være en bedre løsning og den kan fås for håndører.

Lyt efter Rasmus her! Dette er en ikke bare en lille detalje! Der er en verden til forskel!
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2019 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Indbygget Chromecast er dog låst til 60Hz, så dansk og europæisk tv-indhold vil hakke svagt. Den eksterne vil ofte være en bedre løsning og den kan fås for håndører.
Er det generelt på TV med Android TV? Jeg har både en Shield og en Xiaomi Mi Box, der godt kan håndtere 50 hz.......
miri
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2019 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Indbygget Chromecast er dog låst til 60Hz, så dansk og europæisk tv-indhold vil hakke svagt. Den eksterne vil ofte være en bedre løsning og den kan fås for håndører.
Er det generelt på TV med Android TV? Jeg har både en Shield og en Xiaomi Mi Box, der godt kan håndtere 50 hz.......
man skal gang på gang med Chromecast på Android tv sætte til den rigtige Hz af den streamings tjeneste den kører med. Men Shield er god til at behandle 50hz godt på et 60hz signal
Til top
PetRose Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Februar-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PetRose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2020 kl. 12:53
Min egen erfaring, især på det seneste med TCL TV der er forholdsvist nyt på det danske marked, som netop har indbygget ChromeCast, at det er ikke helt uden opsætningsvanskeligheder.
For min datter, der havde købt denne TCL Model: 50EP685X1 (Android P vers 9) og har en iPhone6 hun gerne ville Caste med, kan jeg sige:
  • Man kan ikke se sin ChromeCast (eller addere ChromeCast'en til ens Google Home med iPhone), med mindre WLAN er sat til 802.11b
men hverken ElGiganten eller 30 min Google Support fra USA kunne finde problemet, over perioden fra 1 Okt til 8 Feb. Vi var nødt til at bringe TV'et til ElGigantens KnowHow afdeling, hvor de på 2 timer kunne få de til at virke, på deres eget 2.4 GHz WLAN. De konkluderede, at de måtte afinstallere TV CAST appen (på Android Teleponen), og geninstallere den, før de kunne Caste til TV'et.
Vi tog således hjem igen, med lidt mere håb forude, men det virkede stadigvæk ikke på datterens WLAN !!!
Altså må konklusionen være, at WLAN var forskelligt mellem KnowHow afd. og min datters. 
Ergo kiggede jeg på hendes forholdsvis nye WLAN Router med et godt netværk, som sat til 802.11 g/n.
Der var ikke andet mystisk sat op, så jeg gættede, at b-profokollen måtte være den eneste tydelige forskel. Og minsandten om ikke dette gjorde udslaget :-)

Denne erfaring kan måske komme andre til gavn.
Vi afventer DR's Android App bliver klar til Android 9, så vil Casting behovet blive mindre, for min datter, siger hun ;-)
 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2020 kl. 18:21
 Til forskel fra andre TVer med Andeoid TV OS, så har TCL ikke fuld undsresøttelse, der er en nogen ting de ikke kan i forhold til andre Android TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 12:54
Så længe tv'et har HDMI cec og en usb port, så vil en ekstern Chromecast virke som om, at den er en del af tv'et.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
PetRose Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Februar-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PetRose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2020 kl. 12:37
Tak Claus.
Det ville også have været vores Plan B om at få en ekstern ChromeCast foræret, hvi ikke de fik det til at virke. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu