recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugt PC - hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brugt PC - hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Brugt PC - hjælp
    Sendt: 16-Juli-2019 kl. 11:31

Hejsa

Min knægt på 10 ønsker sig en gamer pc, og jeg er faldet over en brugt en til 3.000,- og det er jo en del billigere, end at købe en ny, men nu er jeg ved at blive i tvivl, om jeg ender med at købe katten i sækken. 

Min knægt skal bruge den til Fortnite, Minecraft, og måske noget CS GO 

Specifikationerne er:

Os: Windows 10 Pro
Mb: Asus M5A99FX PRO R2.0

CPU: AMD FX 9590
Ram: 16gb G.Skill 1866mhz ddr3
Gpu: Asus Geforce GTX 780 DirectCu II
Ssd: 500gb Samsung ssd
Hdd: 1TB Western Digital 7200rpm
Køler: Corsair H80i V2
Psu: 850w 80 PLUS. Cooler Master RS-850-ESBA
Kabinet: Thermaltake V200 TG
Fans: 3 Corsair LL120
Fans: 2 Corsair ML120
LED: 1 blå strip

På forhånd tak

Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2019 kl. 16:06
Slet ikke nogen der kan være behjælpelige med om den computer er pengene værd?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2019 kl. 18:08
Hej.

Jeg spiller ikke selv. Men hvis ingen andre vil skrive det. Kan jeg godt skrive, at jeg mener at den er for gammel og slet ikke pengene værd.

Jeg ved ikke hvad jeres budget er?
Men jeg vil foreslå jer at købe noget der kan opgraderes hen af vejen.

Jeg har prøvet at søge på eBay.de og har fundet noget andre kan kommentere på. Hvilke tilkøb de mener er en god ide?
Den koster 430€ incl. forsendelse til Danmark, men uden skærm, Dansk tastatur og mus.


Jeg forvenmter at den kommer med en Tysk version af Windows. Men mange herinde kan fortælle jer hvordan i skifter det ud med en Dansk Windows.

Hilsen Carsten.

Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2019 kl. 19:22
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2019 kl. 21:20
Der er i virkeligheden 2 ting her. CPU og grafikken. Alt det andet er fint nok, Som udgangspunkt ville jer personligt ikke vælge en ældtusse gammel AMD platform, men grafikkortet der sidder i er faktisk ganske hæderligt. Til gengæld får man et lidt dårligere kort i 0leDK's link, men en voldsomt meget bedre CPU performance. - udfordringen ved spil er desværre at man ikke bare kan sige at fordi man spiller 3D spil, så er det kun grafikken der tæller. Der er desværre lidt omkring CPU performance også. Især de spil som er primært CPU-bound. (google det)

Så selvom grafikkortet fra den HP pavilion fra elgiganten måske er en smule dårligere end det 780 der sidder i den brugte maskine, så er resten af maskinen så meget nyere og bedre performende at jeg på ingen måde ville betale 3K for en brugt med den konfig. - bevares den er vandkølet med en AIO, men resten er noget værre crap. det var rigtigt dyrt engang, men de komponenter der sidder i i dag er måske 2K værd samlet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2019 kl. 21:39
Jeg havde sparet lidt ekstra sammen og købt


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2019 kl. 00:16
Mange tak for Jeres input - det er virkelig værdsat!

Sidst jeg skulle forholde mig til specs på en pc, der varede 64 MB på grafikkortet, og det var vel en pentium CPU af en slags Confused

Tror det ender med en pc fra MM vision. Kender andre der har købt der, og fået god service.

Endnu engang tak
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2019 kl. 08:15
Bemærk, at prisen 4000 på mm-vision er uden Windows
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2019 kl. 11:40
Bemærk også, at den gamle maskine bruger væsentligt mere strøm end en maskine med moderne komponenter med samme ydelse.

Hvis maskinen står tændt mange timer hver eneste dag løber merforbruget hurtigt op over de 2-3 år man måske forventer at beholde maskinen, så den merudgift kan man lige så godt regne ud og lægge til budgettet her og nu.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu