recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereo via surround - giver det mening ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStereo via surround - giver det mening ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
chefen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-September-2006
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: Stereo via surround - giver det mening ?
    Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 19:07

Hej -hej.

 

Står og skal bruge en ny receiver, men hører kun lyd fra TV og Hifi i stereo. Så mit spørgsmål er om det giver nogen mening at købe en surround receiver ? Jeg har en ide om at jeg kan bruge den matrix som sidder i receiveren til at fordele mine forskellige signaler, så jeg eksempelvis kan forbinde min selector og DVD til receiveren, og dermed nøjes med et kabel (eks component) til mit fjernsyn ?

Lyder det helt sort ????

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 19:23

 

 Når du har DVD, så er det da oplagt at købe Surround, i stedet for at nøjes med Stereo. Filmoplevelsene bliver meget større.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
chefen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-September-2006
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 19:26
Det tror jeg gerne, men jeg ønsker ikke surround af flere grunde, og jeg er meget tilfreds med mit stereo setup
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 19:32

 

 Så er det spild af penge og funktioner at købe en sådan.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
chefen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-September-2006
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 19:47
Ja det er ligesom også det jeg er kommet frem til, men jeg er lidt vild med ideen om at have en receiver der kan samle signalerne fra min selctor og DVD, og så nøjes med en enkelt tilslutning til TV'et. Jeg kan selvfølgeligt fordele signalerne igennem en stereoreceiver, men der får jeg ingen component udgange, og ej heller en digital indgang til lyd signalet fra min selector ???????
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu