recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 routers? For at få VLAN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2 routers? For at få VLAN

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2019 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af BehnReady BehnReady skrev:

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Oprindeligt skrevet af hrohibil hrohibil skrev:

Når du bruger en ER router er det så fordi den er mere fleksibel med CLI end Windows udgaven USG?

Det er fordi der er POE i Edge Router POE og jeg har en 48 Port Switch. Det var et bedre valg for mig, at have to Acces Point, sat til router og alle mine kablede forbindelser i switch. En 48 port switch med POE koster. Jeg googlede og fandt også ud af at USG, er meget låst ved at se på gennemgang på youtube med af de to forskellige router. Konklussion var, hvis du ikke har behov for at ændre i opsætning, kan en USG, bruges, hvis du bruger switch med POE. De fleste vælger den, for det grafiske interface, men det ser ud til at der bliver lanseret nye funktioner i Edge, med nye apps. 

Jeg er heller ikke sikker på at, du på en USG, kan lave adgang til Plex remote.

Du kan sagtens få remote adgang til Plex med en USG, den opsætning har jeg selv på min USG. Hvad får dig til at tro du ikke kan det?
Man kan efterhånden virkelig meget gennem Unifi controller programmet på en USG, og hvis man mangler noget kan det som regel løses ved manuelt at pille i config filer. Det største problem med USG er nok performance på hurtige fiberforbindelser.

Så har softwaren udviklet sig, der sker hele tiden noget, hos Ubiquiti. Clap

For de flestes vedkommende er det nok for avanceret, at gå ind og ændre i konfiguration filer. Det kan tyde på at funktionerne, smelter mere sammen på de to. Der er kommet UNMS til Edge.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu