recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Heos Soundbar HS2 Sync af lyd.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Heos Soundbar HS2 Sync af lyd.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Elmadzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juni-2016
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmadzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Heos Soundbar HS2 Sync af lyd.
    Sendt: 22-Juli-2019 kl. 17:01
Jeg har lige investeret i en Heos Soundbar HS2, den lyder rigtig godt men jeg har et problem med lyden eller dvs. sync af lyden fra fjernsynet (Panasonic TX-55AS640E) lyden følges ikke ad og jeg er ved at blive tosset over det.

Soundbaren er tilsluttet via HDMI porten på fjernsynet, porten understøtter ARC som jo skulle sikre at lyden følges ad.

Jeg har også en tv boks fra yousee og når jeg kører igennem den med optisk kabel (HDMI findes ikke på boksen)så er lyden som den skal være, men kvaliteten af lyden er meget dårligere.

Hvis jeg køerer uden om yousee boksen på fjernsynet så virker det også perfekt, men så kan jeg kun se grundpakken og mangler så alle de andre kanaler.

Hvordan dælen får jeg lyd og billede til at ad?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2019 kl. 16:44

 Der er jo udover HDMI ARC, også en HDMI In, så hvorfor bruges den ikke til You See boksen.? Hvilken en er det.?
Derudover er lyd fra Toslink lige så god som den fra HDMI.
Der er justerings mulighed for lyden på TVet, så den kan synkroniseres, men den er kun på Toslink forbindelsen.
 Hvordan er lyden når TV boks er direkte på TVet, og lyd via ARC til Soundbar.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Elmadzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juni-2016
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmadzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 17:59
Altså hvis jeg vælger HDMI (ARC) indgangen på tv så er lyden ikke i sync.

Men hvis jeg vælger optisk fra yousee boksen og ind i soundbaren så er lyden i sync men den lyder dårligere end hvis det er HDMI.

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2019 kl. 07:26
På en soundbar kan man altså ikke høre forskel i lydkvalitet på HDMI og optisk. Det er begge digital lyd. Så må der være noget andet galt også...
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2019 kl. 22:55
Undskyld mig .... men

1) kunne du ikke blot holde dig til et indlæg om emnet ad gangen?

2) er det generelt ikke lidt off-topic at diskutere soundbars i et hjemmebio-underforum?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu