recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Macbook Pro 1,7 GHz vs 2,3 GHz?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Macbook Pro 1,7 GHz vs 2,3 GHz?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjorn1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Juli-2019
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjorn1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Macbook Pro 1,7 GHz vs 2,3 GHz?
    Sendt: 25-Juli-2019 kl. 15:00
Hej, Står og skal købe ny MacBook Pro. Men er i tvivl om, hvilken processor der er bedst at købe.
Den skal bruges til photoredigering, lave hjemmesidder og lettere gaming (football manager, CS)
Det står mellem disse specs: 13" 2,4 GHz quad-core Intel Core i5-processor (8. generation), Turbo Boost op til 4,1 GHz 16 GB 2133 MHz LPDDR3-hukommelse SSD-lager på 256 GB Intel Iris Plus Graphics 655 Pris: 16.655,00 ___ 13" 1,7 GHz quad-core Intel Core i7-processor (8. generation), Turbo Boost op til 4,5 GHz 16 GB 2133 MHz LPDDR3-hukommelse SSD-lager på 128 GB Intel Iris Plus Graphics 645 Pris: 15.132,50 Umiddelbart har jeg kun behov for 128 GB harddisk. Det står derfor mellem hvilken processor der er at fortrække?

Håber I kan hjælpe.

På forhånd tak.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2019 kl. 15:08
Du skal da helt sikkert købe den hurtigste maskine du har råd til. Den skal jo gerne holde i mange år.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2019 kl. 15:26
Du vil spille CS på en mac med et ikke eksisterende grafikkort?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2019 kl. 20:00
kan vist med sten sikkerhed sige at "plads" vil blive et alvorligt problem med kun 128GB. - så start med at gå op i størrelse på SSD'en.

husk på at det IKKE er noget du kan få lov at opgradere efterfølgende. Så du skal købe den størrelse du forventer at have indtil du skal af med maskinen. Og med de spil, samt ting du vil lave, så kommer 128GB ret hurtigt til kort (og hvis du vil arbejde med adobe programmer, så bruger de en scratch-fil som er deres temp-fil. så snart du kommer lidt op i billedstørrelse og det bliver småt med ram, så snupper den lige en større mængde GB til sin scratch-fil.

Nå ja - og så er der den som KlausDM gør opmærksom på. Det er nok ikke helt gennemtænkt. Du skal som minimum op i en 15" model med diskret grafik.
Til top
Bjorn1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Juli-2019
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjorn1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2019 kl. 21:07
Tak for svar. 

Nu gik spørgsmålet mere på, hvilken processor der er bedst af de to ovenstående. CS spilles måske et par gange om måneden på ren hygge plan. Derfor betyder grafikken ikke det store. 

Er 1,7 GHz quad-core Intel Core i7-processor (8. generation), Turbo Boost op til 4,5 GHz bedre end 2,4 GHz quad-core Intel Core i5-processor (8. generation), Turbo Boost op til 4,1 GHz?


Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2019 kl. 22:33
Den på 2.4 Ghz er en i5-8279U på 25w, hvorimod den på 1.7 Ghz er en i7-8557U på 15w. Du kan ikke regne med Turbo Boost, da de fleste ultrabooks kun kan holde det i meget kort tid hvorefter de vil thermal throttle. i5-8279 har også bedre grafik.

Hvis det var mig, så ville jeg nok spare pengene og nøjes med den nye MBP 13 på 1.4 GHz og så opgradere SSD til 256gb.

Du kan evt. se video her hvor de sammenlignes https://www.youtube.com/watch?v=JNHoS4pX9AU


Redigeret af wiesel - 25-Juli-2019 kl. 22:36
Til top
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2019 kl. 09:22
Det kort svar: Det er fuldstændigt ligegyldigt. Som alle andre skriver; brug hellere pengene på en større SSD. 

Vil du gerne betale meget mere for en ydelse du ikke reelt mærker i virkeligheden (hvis du også skal have en brugbar ssd i i7 konfigurationen)? I forhold til konstant at skulle slette programmer og filer grundet pladsmangel. Du ender med at være meget meget ked af et valg, hvor du får en teoretisk højere ydelse, men ikke reelt mærker det grundet computeren bliver for varm og neddrosler sin ydelse når du belaster den. 


Redigeret af nexium - 26-Juli-2019 kl. 09:24
Til top
Bjorn1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Juli-2019
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjorn1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2019 kl. 16:08
Tak for svar.

Så det jeg kan konkludere er, at der er minimal forskel på 1,7 i7 og 2,3 i5?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2019 kl. 21:18
du misser vores pointe helt og aldeles. Hvis du vil se "hvor tæt de er" på hinanden - så slå dem op på cpubenchmark.net - så vil du kunne se hvor stor en forskel der er på dem i performance. Performance er dog ikke 1 tal. det kommer i den grad an på applikationerne. Nogle applikationer er singletrådede - altså de arbejder reelt kun med 1 kerne, så for at få applikationen til at køre hurtigere, så skal man have så hurtig en kerne som muligt. så der vil den højeste klokfrekvens være vigtig (ikke boost da det ikke er noget der kører konstant!!) Andre applikationer kan udnytte markant flere tråde samtidig og er derfor bedre på en cpu som har så mange tråde som muligt. (og klokfrekvensen kommer derfor i 2. række)

MEN det vi siger er at uanset hvad du vælger af maskine - så er SSD'en et MEGET afgørende valg for din oplevelse om 1-2 år. og Nogle af os taler af erfaring. - 128GB virker fint på en arbejdsmaskine hvor alt skal gemmes på en server, men på en hjemmecomputer hvor man ikke efterfølgende kan udskifte enheden, så VIL du træffe et forkert valg med 128. heck - jeg er endda begyndt at gå på +500GB nu.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2019 kl. 22:31
Jeg er sgu glad for at jeg fik 1TB i min 2017 iMac.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2019 kl. 08:25
Jeg har fortrudt at jeg ikke bestilte mine iMac's med 4TB SSD i stedet for de 2TB der sidder i.  
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu