recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af kamerastabilisator til smartphone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af kamerastabilisator til smartphone

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af kamerastabilisator til smartphone
    Sendt: 29-Juli-2019 kl. 09:28
Det er gået op for mig, at jeg har brug for en kamerastabilisator til min smartphone (Note 9). Jeg har dog ingen forudsætninger for at udvælge en, udover at jeg går ud fra at de nyeste og dyreste nok sandsynligvis også er de bedste. Derfor vil jeg rigtig gerne høre, om der er nogen her, der er har nogle gode indspark? Hvad skal jeg være opmærksom på i forhold til mine behov?

Jeg skal blot bruge den til familieoptagelser.

Og så er det ret vigtigt, at der også er mulighed for at sætte den på trefod, hvilket jeg har set, at nogle har mulighed for - fx Zhiyun Smooth 4. Derudover har jeg haft kig på DJI Osmo Mobile 2.

Hvad siger I?


Redigeret af Among - 29-Juli-2019 kl. 09:38
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2019 kl. 19:37
Netop de to modeller, du nævner, er der talrige sammenligninger af på nettet - sikkert fordi det er de mest udbredte/populære, både pga kvalitet og pris. De virker begge som det sikre valg i den prisklasse (700-900 kr.).

Jeg har prøvet begge, og der var DJi den der umiddelbart var lettest at gå til. Dens app er også mere fiks og selve enheden er mere handy end Smooth 4. Den vejer vist også mindre og har alligevel længere batteritid.  

På Smooth 4 kan man til gengæld ændre nogle flere indstillinger undervejs direkte på det lidt mere fyldige håndtag. På DJi'en skal man ændre de fleste indstillinger på mobilen, hvilket kan være lidt omstændeligt. Især muligheden for kunne zoome og fokusere direkte på håndtaget synes jeg tæller til Smooths fordel. Den er i øvrigt også et par hundrede kroner billigere. 

Så det er lidt op til dig, om den "bare" skal fungere som stabilisator (+ timelapse og tracking, som også er ret sjovt), eller om du vil eksperimentere mere, hvor Smooth nok mere vil komme til sin ret.  

De kan begge sættes på en tripod.

  


Redigeret af longjohn2 - 29-Juli-2019 kl. 19:39
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2019 kl. 21:49
jeg har selv brugt Smooth q en del med min iphone 6, da jeg skiftede iphone 8 kunne det ikke bruges da den optiske stabilisering i iphone 8 “hoppede” rundt når gimbalen bevægede sig, gav nogle dårlige resultater. Kunne løses med en magnet på modsatte side en kameraet, det hold den optiske stabilisering på plads. Undersøg evt om det kunne giver problemer med din mobil.
Til top
d19s Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2008
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér d19s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 15:24
Jeg har en osmo mobile 2 til min Iphonr xs max.
Har ingen problemer med den, det fungere bare..
Bruger den ikke så tit som jeg havde troet, men bruger den lidt ;-)

Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 20:46
https://forum.dji.com/thread-140992-1-1.html

Her er lidt om udfordringen. Det er en godt ide med en gimbal som har mulighed for at montere fod. Oplevede tit det var rart at kunne stille den fra sig uden at skulle slukke.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2019 kl. 09:55
Nu spør jeg lige dumt, men har den Note 9 ikke en video stabiliserings funktion?

Min S10 har og det virker rigtig godt.
Til top
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2019 kl. 22:47
Jo, det har den.
Til top
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2019 kl. 17:06
Tak for input. Det blev en Smooth 4. Købt i Elgiganten med prismatch til 738 kr.
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2019 kl. 20:20
DJI Osmo Mobile 2 all the way Thumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu