recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Android auto
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Android auto

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Fidoble Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fidoble Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 20:17
Det har jeg ikke, hvis den skulle afspille musik var jeg nødt til at sige "Play" i stedet for "afspil".

Fik også testet beskeder, de bliver læst op på dansk nu
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2021 kl. 19:12
Hej 
Jeg har ikke brugt Android Auto i en periode ifm skifte fra Galaxy S7 til S10 Lite, da jeg lige skulle have et USC-C stik. Det har jeg fået nu. 

Når jeg siger "Spil de seneste nyheder" eller "Spil radio nova", svarede den først at TuneIn skulle installeres. Det gjorde jeg

Men det virker stadig ikke. Den spiller lige et sekunds tid, og stopper så.

- Er der nogen der ved hvad fixet er til det?

(Android Auto ver 6.4.611714, på Samsung Galaxy S10 Lite, Ford Sync 3)

Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2021 kl. 22:16
Hvis din telefon har Android 10 eller 11 skal du ikke bruge en app til AA - den ligger nu i Android og virker også i DK.
Jeg ved ikke om det er der problemet ligger, da min nuværende bil ikke har AA
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2021 kl. 22:22
Jeg bruger AA udelukkende til navigation sammen med min Redmi Note 9 pro

Det der ireterer mig grænseløst er at den helt umotiveret aktiverer voice assistent
Her den anden dag hvor jeg kørte fra Videbæk og til Mariager gjorde den det 12 gange og jeg var alene i bilen og hørte kun radio

Det er sq da til at få lange nosser over at lortet opfører sig sådan
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2021 kl. 07:07
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Hej 
Jeg har ikke brugt Android Auto i en periode ifm skifte fra Galaxy S7 til S10 Lite, da jeg lige skulle have et USC-C stik. Det har jeg fået nu. 

Når jeg siger "Spil de seneste nyheder" eller "Spil radio nova", svarede den først at TuneIn skulle installeres. Det gjorde jeg

Men det virker stadig ikke. Den spiller lige et sekunds tid, og stopper så.

- Er der nogen der ved hvad fixet er til det?

(Android Auto ver 6.4.611714, på Samsung Galaxy S10 Lite, Ford Sync 3)

Er det ikke Google assistant der gør det?
Jeg har benyttet Google assistant dagligt de sidste 2 år, og min erfaring er at det virker som vinden blæser. For det meste benytter jeg det via mit BT-headset, ellers i vores Ford Focus, som også kører med Fords skod Sync 3.

I perioder fungere det nogenlunde, mens det i andre perioder er ved at drive en til vandvid.
Når jeg aktivere Google assistant, går der nogle gange op til 5 sekunder før telefonen er klar til at modtage en order, men det er ikke til at vide, uden at man sidder og kigger på telefonens skærm, så rigtig tit for den ikke det første med, hvis jeg da bare ikke for beskeden om at jeg skal låde min telefon op.
Når den så afspiller, sker det rigtig tit at den springer det første sekund over, så man ikke for hele beskeden, og jeg må så igen aktivere, vente 5 sekunder og give den besked igen, og så sker det engang imellem at den bryder helt ned, og ikke er til at få kontakt med igen.Angry

Tilbage til dit spørgsmål, så har jeg lige installeret TuneIn på min telefon, og startet den via "Spil radio nova", og det fungerede.
Mvh Jesper
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2021 kl. 13:34
Virkelig ingen andre end mig der oplever det ireterende at Google assistent umotiveret tænder sig selv ?
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2021 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Virkelig ingen andre end mig der oplever det ireterende at Google assistent umotiveret tænder sig selv ?

Nej, efter den officielt kom til Danmark, og rent faktisk kunne læse beskeder op på dansk, har den fungeret rigtigt godt i min bil.

Jeg bruger den mest til navigation, musik (Spotify og TuneIn) og beskeder (SMS, Messenger).
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2021 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Hvis din telefon har Android 10 eller 11 skal du ikke bruge en app til AA - den ligger nu i Android og virker også i DK.
Jeg ved ikke om det er der problemet ligger, da min nuværende bil ikke har AA
Jeg har android 11 og har ikke gjort noget for at installere Android Auto. Men det kommer nu frem som en App i App-listen under indstillinger. Gør det ikke også det for jer andre med Android større end 10?
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2021 kl. 22:21
Jo. via indstillinger > alle apps, bliver den vist, men læg mærke til, at du kun kan deaktivere og stoppe den.
Du kan ikke vælge "fjern", som ved almindelige apps.

Når du ser på siden med alle de apps i alfabetisk rækkefølge, du har hentet, vil AA ikke være at finde, da den ikke er hentet, men er en del af styresystemet.


Redigeret af Erik K - 11-Juni-2021 kl. 22:22
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2021 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Virkelig ingen andre end mig der oplever det ireterende at Google assistent umotiveret tænder sig selv ?

Har aldrig oplevet det. Du kan prøve at slå 'voice activation' fra.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2021 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Virkelig ingen andre end mig der oplever det ireterende at Google assistent umotiveret tænder sig selv ?

Har aldrig oplevet det. Du kan prøve at slå 'voice activation' fra.


Hvor finder du lige den indstilling, har rodet noget rundt og har ikke kunnet finde det desvære
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu