recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tips vedr laptop-køb ønskes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tips vedr laptop-køb ønskes

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tips vedr laptop-køb ønskes
    Sendt: 04-August-2019 kl. 14:17
Kæresten behøver en ny laptop (Windows). Jeg har simpelthen ikke fulgt med i PC-verdenen de sidste 7-8 år og kan ikke rigtigt hjælpe hende!

Hun spiller ALDRIG, men den skal muligvis benyttes til videoredigering i den lette ende, samt ofte benyttes til streaming af film fra Netflix o.lign. på en extern skærm via HDMI, så et godt grafikkort er vel et plus. Og så skal den helst larme så lidt som muligt!
Budget er max. 5.000,-

Hvad er godt og skidt - hvilke mærker er gode og hvad skal man holde sig fra? Nogle super gode køb lige nu? Tager med kyshånd imod alle gode råd (så længe de ikke omhandler et skift til Mac ... Det er ikke aktuelt).


Redigeret af jacobe - 04-August-2019 kl. 14:20
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2019 kl. 17:49
med mindre du ønsker at lave video redigering, så er grafikkortet nul og niks i brug. enhver intel grafik kan køre på en ekstern skærm med 4K og streame netflix og BD's uden så meget som at svede hvis du køber en maskine med en intel baseret enhed.

Men hvis man er lidt til "apple" design men vil have windows, så kunne en lenovo ideapad 530s være et ganske godt bud. Den fås faktsk både med intel, men også med AMD nu hvor AMD faktisk er ekstremt kompetitiv i performance, både på mobil, og desktop fronten. - typisk 13-15" så i skal lige kigge jer lidt for. Skærmen er fremragende og vil klart anbefale 530s over 300 serien. Den fås også i flere farver så vidt jeg husker. Alternativt kunne en Huawei matebook D nok passe i budgettet med lidt "back to school" rabat
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2019 kl. 18:10
Overvej at købe brugt.

Har selv succes med brugte lenovo thinkpads. Har efterhånden købt til hele familen.





Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2019 kl. 15:51
Mufti og claus_jac, tak for inputs! Hun kigger lidt på Lenovo.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu