recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 8000 tilslutning til receiver uden preout?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 8000 tilslutning til receiver uden preout?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 22:24
Jeg har selv en ældre model, Denon AVRX4000 - afløser må vist være AVR X4500H:

Ellers ser det ud til folk herinde også savler over Marantz og Yamaha Smile
ved ikke lige hvilke model numre der opfylder kravene.

Mvh. JørgenT
Til top
metalmickey Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Marts-2012
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér metalmickey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 22:38
Tak for tippet 👍

Umiddelbart ser problemet med at de slukker/tænder til at kunne løses ved at skrue op for signalet på boksen fra Sounds Heavenly, men det skaber så et andet problem, nemlig at højttalere altid vil stå tændt og give støj når receiveren er slukket. 

Det jeg så tænkte, var om man kunne bruge en strømspareskinne med usb, og så tilslutte usb kablet til receiverens usb indgang og ellers sætte receiver og højttalere i skinnen. Så burde højttalernr slukke helt når receiveren også slukkes.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af metalmickey metalmickey skrev:

Kan du foreslå et mærke/model som har både preouts og trigger outs?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2020 kl. 07:33

@ metalmickey. Napper du den Marantz SR 5011 som Klaus linker til,
ser du her hvordan du tilslutter aktive BeoLab højttaler. Minus BeoLab 5.

 
Se hvordan på YouTube video. - Tryk here.


Redigeret af Peter Pan - 18-Januar-2020 kl. 07:48
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
metalmickey Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Marts-2012
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér metalmickey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2020 kl. 14:17
Receiveren fungerer fint med 5v strøm fra usb porten, så er det ikke lige før at dette kabel kan bruges sammen y kabel adapteren: http://www.av-connection.dk/?PGr=6497 (AV-advance Stereo MiniJack med USB trigger kabel til B&O Powerlink)

Min tanke er så at tilslutte denne til powerlink y-adaptoren, og så enten sætte en minijack -> phono adaptor på minijack stikket, eller også klippe stikket af, og lodde 2 phonostik direkte på. Det burde vel låse problemet? Som jeg har kunne læse på forumet, er det triggeren, som i sidste ende er løsningen til at holde højttalerne 100% aktive under brug? 


Redigeret af metalmickey - 19-Januar-2020 kl. 13:26
Til top
metalmickey Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Marts-2012
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér metalmickey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 12:26
Opdatering: Løste dette ved at benytte USB-porten som trigger port sammen med AV-advance Stereo MiniJack med USB trigger kabel til B&O Powerlink + powerlink y-adaptor + minijack to phono adaptor :)

Tak for hjælpen alle sammen 👍
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu