recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Begyndelse på hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Begyndelse på hjemmebio

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Begyndelse på hjemmebio
    Sendt: 08-August-2019 kl. 08:32
Jeg/vi står over for en flytning, hvor jeg langt om længe har overbevist fruen om en dedikeret hjemme bio.
I boligen er der en førstesal på 90 m2, med skråvægge.
 
Det rum skal ikke være bio kun, men mere et multirum, hvor jeg ved gavl vil have mig en projektor.
 
Det bliver ikke en hjemmebio med sort i sort interiør og biografsæder. Mere en bio med stor sofa og mulighed for atmos surround.
 
Jeg vil begynde at stykke et setup sammen via dba eller evt ting der er til salg herinde. Det skal udelukkende være et system med fokus på film.
Da pladsen er til det tror jeg at jeg vil lave et enten 5.1.4 eller 7.1.4 setup.
 
Jeg tænker Dali Zensor serien var ok da jeg havde dem, men til alene film brug er der andre jeg burde gå efter?
Hvor stor et lærred vil jeg gerne have i sådan en hjemmebio?
 
Hvad koster en 4k/HDR projektor i dag?
 
Andre inputs er meget velkomne.
 
Af receiver tænker jeg noget marantz, da de er forholdsvis billige at komme i nærheden af, hvis man ønsker atmos/dts-x.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 09:38
Af højttalere kan jeg anbefale disse

Jeg har selv sættet og er rigtig godt tilfreds


De kan også fåes i sort eller hvid med sort front cover som jeg har valgt

Det er knap 6.000 for et 5.0 sæt

Så enten nogle flere s2 til atmos eller disse


Du kan se dem i min tråd her:


Hvis jeg havde mulighed for projektor, havde jeg helt sikkert haft dem stående oprejst alle 3 bag et audio transparent lærrede for optimal effekt




Redigeret af Berdel - 08-August-2019 kl. 09:58
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 11:24
Fed rumstørrelse - der er potentiale for god lyd :) 

Hvis jeg var dig, ville jeg tegne rummet op. Lærredstørrelse afhænger af hvor tæt på du sidder (og er også en præference). Derudover får du også overblik over, hvor du bør placere sofa hvis fokus er på, at få placeret højttalerne korrekt.  At se på vinkler er nøgleordet ift. at få placeret tingene korrekt.

Kan se, at der er en herinde som har nogle brugte JBL SVA højttalere til salg billigt. Dem er jeg ikke bleg for at anbefale til film.
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 12:21
Jeg kan tilslutte mig bertels kommentar omkring spirit 6'erne fra XTZ

dog ikke så stort, men jeg har også min bio i et multirumssetup. Dog har jeg valgt 7.1 men det er pga forstærkeren, som ikke har ATMOS (Marantz SR7008).

Det fungerer rigtigt godt og ungerne (inkl nevøer) elsker at se film/spille playstation på setuppet. (farmand gør også :-) og det er dælme fedt med god lyd på både film og spil)
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu