recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI CEC på CX700 og ATV4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI CEC på CX700 og ATV4

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI CEC på CX700 og ATV4
    Sendt: 08-August-2019 kl. 19:33
Hej ... Jeg har et problem med min AppleTV 4 og Panasonic CX700 Når jeg tænder for AppleTVet så tænder mit TV som det skal, men det skifter ikke til HDMI1 som AppleTVet er tilsluttet, i stedet starter det op i TV og det gør det hver gang. Det slukker som det skal og skift af lydstyrke fungere fint.

Jeg har prøvet at skifte HDMI kablet og ændre indstillinger under VIERA Link. Intet hjælper. Mine indstillinger er følgende
VIERA Link, Til
Link strøm til, Til
Link strøm af, Til
Standby strømbesparelse, Fra
Intelligent auto-standby, Fra

Hvad pokker er der mon galt?

EDIT: Jeg har også prøvet med HDMI2 og HDMI3. Ingen forskel.


Redigeret af janLp - 08-August-2019 kl. 19:50
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 19:48
Vil lige tilføje at bruger jeg min Panasonic fjernbetjening til at slukke tv’et med, så slukker jeg også for AppleTVet og tænder jeg tv’et med  Panasonic fjernbetjeningen så tænder den for AppleTVet og starter op i HDMI1 som ønsket 🤔
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 20:38
 Det ser ud til at være korrekt det som du beskriver med at bruge Remoten til TVet, har en Shield TV, og bruger udelukkende Remoten fra TVet som også er et Panasonic, den styrer begge enheder perfekt, så der er ingen grund til at bruge andet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det ser ud til at være korrekt det som du beskriver med at bruge Remoten til TVet, har en Shield TV, og bruger udelukkende Remoten fra TVet som også er et Panasonic, den styrer begge enheder perfekt, så der er ingen grund til at bruge andet.

Nu er det bare sådan at jeg hellere vil bruge fjernbetjeningen til AppleTVet, af flere årsager. Vi bruger ikke andet end AppleTV på tv’et og så er Panasonic fjernbetjeningen fuldstændig overflødig.

Vil lige tilføje at trykker jeg på “HOME” eller menu knappen efter tv’et er startet så skifter den til HDMI1


Redigeret af janLp - 08-August-2019 kl. 21:05
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 21:09
 Det har jeg ikke et bud på, det virker bedre den anden vej rundt, da Shield Remoten kun kan  bruges sammen med den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 07:55
Nu er det noget tid siden, at jeg sidst prøvede - når jeg tester Panasonic TV bruges tv'ets fjernbetjening - men jeg husker, at det er sådan Panasonic TV er opsat fra Panasonics side. Altså når man vækker dem via HDMI CEC, så starter tv'et på en fastsat kilde (ikke den som har vækket det).

Jeg mener dog også at huske, at i hvert fald nogle generationer af Panasonic kan indstilles, så man selv angiver, hvilken kilde de skal starte op på. Hvor i menuen denne indstillingsmulighed findes - hvis jeg da husker ret - har jeg dog ikke et bud på.
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 09:09
Jeg brugte samme opsætning på mit CX725 og ATV4, og oplevede ikke det problem du har.
Jeg brugte udelukkende ATV remoten til at tænde og slukke.
Når du slukker tv'et, så prøv at bruge ATV remoten til det..
Hold knappen med "tv logo" på ATV remoten nede i ca. 1 sek. og klik ok til "vågeblus" så slukker den både ATV og TV. 
Brug samme knap "tv logo" knappen til at tænde med, så starter tv'et op på den hdmi port hvor ATV er tilsluttet..
Sådan virkede det ihvertfald på min opsætning, og jeg brugte udelukkende ATV remoten til alt.
Mvh

Moulder
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 17:53
Jeg har sammen problem med Apple tv stadig, mellem receiver og TV
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu