recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Muligt HDMI/HDCP problem med Benq W2000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Muligt HDMI/HDCP problem med Benq W2000

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Muligt HDMI/HDCP problem med Benq W2000
    Sendt: 15-August-2019 kl. 15:33
Hejsa, på min Benq W2000 har jeg tilsluttet min Blu-ray (BD) afspiller på HDMI-1 og min PS3 på HDMI-2, og det virker helt som det skal ... så længe jeg kun anvender PS3 til at spille på.

For noget tid siden skulle jeg tilslutte en laptop til projektoren, og brugte HDMI-2, men kunne ikke få billede på. Det var irriterende, men jeg tænkte ikke videre over det, da laptop'en har nogle år på bagen, så troede at det var dén som var problemet.
For nylig forsøgte jeg at afspille en BD-film på PS3'eren, og samme ting hændte: det lille display i hjørnet af skærmen viser "source searching", og i samme sekund den viser "source detect" går skærmen i sort. Herfra er projektoren fuldstændig bevidstløs, og det eneste som hjælper er at tage strømmen på den og tilslutte igen.
Sætter jeg derimod PS3 til HDMI-1 indgangen virker det fint. Omvendt, sætter jeg BD-afspilleren til HDMI-2, går projektoren i sort igen, og denne gang lige så snart jeg tænder for afspilleren.

Jeg VED godt, at jeg som det første burde kigge på kablerne (som i øvrigt er identiske Hi-Speed kabler, begge 7,5 meter og købt samtidigt), men min projektor er indbygget i en hushbox og det er ikke såden helt ligetil at åbne op for at bytte kabler, så inden jeg gør det ville jeg spørge først:

1) Kan det overhovedet være kabel-relateret? Kan det ene kabel være defekt således, at det KAN vise billedet fra PS3, men IKKE kan vise billedet fra BD? Samme spørgsmål gælder vel HDMI-indgangene.

2) Jeg har erfaret, at de to HDMI-indgange ikke er ens; HDMI-1 er "2.0a/HDCP 2.2" og HDMI-2 er "1.4a/HDCP 1.4a". Har dette nogen betydning? 1.4 kan vel sagtens vise BD?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 00:21
Blot lige en tilbagemelding, da jeg har løst problemet.

Af en eller anden grund kan HDMI-2 ikke håndtere YCbCr. Det var derfor, at projektoren gik i sort, da jeg stoppede en Blu-Ray i PS3'eren - maskinen var sat op til YCbCr i "Video Output Format", men det gælder jo kun for DVD/BD og spil kører jo stadig RGB, så lige så snart den spyttede YCbCr ud gik den kold. Ligeledes havde jeg sat min laptop op til at køre YCbCr på "skærm 2" i Windows, hvilket virker fint på vores TV (og på HDMI-1), men altså ikke på HDMI-2 - lige så snart det blev ændret til RGB spillede det fint.

Forstår det ikke, men ... nu virker det da.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu