recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan YouSee råbes op?? (Viasat Ultra HD)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan YouSee råbes op?? (Viasat Ultra HD)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan YouSee råbes op?? (Viasat Ultra HD)
    Sendt: 16-August-2019 kl. 23:20
Kære Recorder

Jeg er en af - de måske få? - dinosaurer der stadig holder fast i Fuldpakken leveret af YouSee (af praktiske hensyn absolut ikke økonomiske - det er stadig let at kunne distribuere samtlige kanaler ukrypteret rundt til alle TV i huset uden kort/boks m.v.).

Jeg har erfaret, at det er umuligt - i hvert fald for mig - at tilkøbe Viasat Ultra HD som tilkøbskanal MEDMINDRE, at man har Grundpakken + Bland Selv (med xx antal point).

Jeg tænkte, at der måske var andre end undertegnede der står i samme situation - og er vi nok kan vi måske påvirke YouSee til at ændre deres rigide holdning til hvornår der kan tilkøbes kanaler.

Min henvendelse til YouSee startede på deres Facebook-side:


Og fortsatte på opfordring via mail (korrespondance klippes ind nedenfor):

""
Hej Christian

Tak, fordi du tog dig tid til at skrive til os.

Det er korrekt at vores nye kanal, Viasat Ultra HD desværre kun kan fås i vores Bland Selv pakker. Det er en beslutning taget længere oppe i kæden, og det skyldes at vi har størst fokus på vores Bland Selv løsninger. En fejl er der desværre ikke tale om.

Men jeg vil i den grad ikke udelukke, at vores andre Tv kunder får adgang til kanalen. Det kan være et spørgsmål om tid. Og jo større interesse der er for kanalen, jo større mulighed for at vi udvider til flere Tv abonnementer. Derfor vil jeg sende din henvendelse og interesse til de rette ansvarlige.

Hvis du har andre spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig eller mine kolleger.

Du kan enten besvare denne mail eller ringe på 70 70 30 15. Vi har åbent mandag og tirsdag 8.00 - 17.00 samt onsdag til fredag mellem kl. 8.00 og 15.00.

Jeg skal bede dig oplyse dit sagsnummer XXXXXXXX, så kan vi finde din sag frem hurtigst muligt.
 
Venlig hilsen

Ediz Zulferowski
Kundekonsulent
YouSee
""
Mit svar:
""
Hej Ediz

Tak for dit svar (som dog ikke hjalp mig videre)!

Jeg forstår, at I ønsker at koncentrere jer om jeres nyeste produktpåfund (sikkert for at simplificere jeres produktudbud - I har jo også opdaget den øgede efterspørgsel efter kanalfrihed omend jeg kan frygte, at det gør alle kanaler forholdsvis dyrere). Jeg antager, at I har et ønske om at få flest muligt over i Grundpakken for at frigøre kapacitet i Coax-nettet til eksempelvis DOCSIS-datastreams da (de fleste) kanaler sendes dobbelt i en krypteret og ikke-krypteret udgave (ikke-krypterede kanaler beliggende i frekvensområdet for Mellem- og Fuldpakken). På tidspunktet hvor alle kunder er med på Bland Selv (og har kort og/eller boks) kan I distribuere alle kanaler krypteret og dermed langt bedre styre rettigheder og derudover udvide Bland Selv yderligere (og i øvrigt være uafhængige af fysisk besøg ved skift mellem kanalpakker hvor der i dag skal skiftes frekvensfiltre når der skiftes mellem Grund-, Mellem- og Fuldpakken).

Jeg er dog stadig - og det må du meget gerne melde videre i organisationen - meget overrasket over, at kunder der er klar til at betale for enkelte tilkøbskanaler ikke kan købe adgang når kanalen ligger i et tilgængeligt frekvensområde. Det bør ikke være omkostningstungt for jer at tilbyde denne service - og da slet ikke når I i forvejen tillader tilkøb af YS-4000 i Fuldpakken som reelt ikke bidrager med andet en cloud-DVR og lidt TV-arkiv når alle kanaler i forvejen modtages uden kryptering.

Som minimum burde tilkøbskanaler tilbydes indtil, at Mellem- og Fuldpakken udfases i sin helhed.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Christian J
""

Venlig hilsen

Christian


Redigeret af Samsung_M - 16-August-2019 kl. 23:20
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2019 kl. 01:13
Du udsætter vel bare det uundgåelige... Sæt et kort i dine fjernsyn og få det overstået. :)
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2019 kl. 09:35
Her er YouSee fortid. Er på ren streaming og savner ikke noget, specielt ikke regningen fra YouSee Big smile

Men, held og lykke med dit projekt.


Redigeret af Deschain - 17-August-2019 kl. 09:36
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu