recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Parabol eller Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Parabol eller Boxer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Parabol eller Boxer
    Sendt: 17-August-2019 kl. 20:14
Hej Alle

Jeg ser TV via min Dreambox DM 8000 og en parabol på taget lige nu.

Men jeg skal flytte, og er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre.

Jeg KAN godt sætte en parabol op det nye sted, men det er ret besværligt.

Kan jeg få BoxerTV eller Fullrate TV ind i min Dreambox på en overskuelig måde?
Kan jeg finde et DVB-T modul til min DM8000 et sted?
Giver det mere mening hvis jeg vil køre Dreambox med Boxer at købe en af de nye DM920 med DVB-T modul?

Og sidst men ikke mindst, hvis jeg vil køre Boxer, hvor meget antenne kræver det?

Tak. :-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2019 kl. 21:48
 Hvad det kræver af antenne kommer an på omgivelserne og afstanden till senderen, og effekten på den.
(Hovedsender eller hjælpesender).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2019 kl. 22:45
Din DM8000 er jo ved at være en lidt ældre sag. Jeg mener ikke der er HEVC dekodning i den og så får du et problem med DR kanalerne engang i 2020 når der skiftes om. Jeg ved heller ikke om der stadig kan støves en DVB-T tuner op til den. Hvis det skal være Dreambox kan det gøres væsentlig billigere end DM920, nemlig med DM525, som vil være mit forslag, hvis boksen kun skal bruges til antenne TV, men ellers findes der jo endnu billigere Linux bokse i andre fabrikater som også kan klare opgaven.
Du skal bo meget uheldigt, f.eks. meget lavt eller mellem høje bygninger,  før det bliver et problem med antennesignalet. Jeg selv klarer mig med en radio stueantenne som ganske vist er monteret udendørs på min udestue med et par tegnestifter.

Flemming


Redigeret af fltk - 17-August-2019 kl. 22:48
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2014
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2019 kl. 07:27
Jeg havde boxer for en del år siden, men skiftede tilbage til canal digital da jeg ikke kunne holde ud at se på den dårlige billedkvalitet.
Jeg brugte deres egen box og min antenne stod på loftet. 
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2019 kl. 07:29
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Din DM8000 er jo ved at være en lidt ældre sag. Jeg mener ikke der er HEVC dekodning i den og så får du et problem med DR kanalerne engang i 2020 når der skiftes om. Jeg ved heller ikke om der stadig kan støves en DVB-T tuner op til den. Hvis det skal være Dreambox kan det gøres væsentlig billigere end DM920, nemlig med DM525, som vil være mit forslag, hvis boksen kun skal bruges til antenne TV, men ellers findes der jo endnu billigere Linux bokse i andre fabrikater som også kan klare opgaven.
Du skal bo meget uheldigt, f.eks. meget lavt eller mellem høje bygninger,  før det bliver et problem med antennesignalet. Jeg selv klarer mig med en radio stueantenne som ganske vist er monteret udendørs på min udestue med et par tegnestifter.

Flemming

DR skifter ikke til HEVC! Det er Tyskland! 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2019 kl. 08:38
Hej.

Ja DR skifter til DVB-T2 i april 2020 uden at samtidigt at skifte til HEVC.
Men hvad med Boxer, der har jeg ikke set nogen udmelding endnu?

Ellers vil jeg skrive, at hvis man ønsker at kunne se et program, mens man optager et andet syntes jeg at man skal vælge en DM920 eller lignende. Hvis man ikke har det optage behov, kan man klare sig med mindre.

Hilsen Carsten.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2019 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

DR skifter ikke til HEVC! Det er Tyskland! 


Tyskland har forlængst skiftet til HEVC. Det er dog korrekt, at der ingen meldinger er om at DR skifter til HEVC, men dog til DVB-T2, som DM8000 enten ikke understøtter eller der ikke findes tuner til.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2019 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Hvad det kræver af antenne kommer an på omgivelserne og afstanden till senderen, og effekten på den.
(Hovedsender eller hjælpesender).
 
Tak
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2019 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Din DM8000 er jo ved at være en lidt ældre sag. Jeg mener ikke der er HEVC dekodning i den og så får du et problem med DR kanalerne engang i 2020 når der skiftes om. Jeg ved heller ikke om der stadig kan støves en DVB-T tuner op til den. Hvis det skal være Dreambox kan det gøres væsentlig billigere end DM920, nemlig med DM525, som vil være mit forslag, hvis boksen kun skal bruges til antenne TV, men ellers findes der jo endnu billigere Linux bokse i andre fabrikater som også kan klare opgaven.
Du skal bo meget uheldigt, f.eks. meget lavt eller mellem høje bygninger,  før det bliver et problem med antennesignalet. Jeg selv klarer mig med en radio stueantenne som ganske vist er monteret udendørs på min udestue med et par tegnestifter.

Flemming
 
Det er jo genialt, tak. :-)
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2019 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Ja DR skifter til DVB-T2 i april 2020 uden at samtidigt at skifte til HEVC.
Men hvad med Boxer, der har jeg ikke set nogen udmelding endnu?

Ellers vil jeg skrive, at hvis man ønsker at kunne se et program, mens man optager et andet syntes jeg at man skal vælge en DM920 eller lignende. Hvis man ikke har det optage behov, kan man klare sig med mindre.

Hilsen Carsten.
 
Tak :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu