recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Resultat, HDTV blindtest
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Resultat, HDTV blindtest

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Objektiv set, har jeg faktisk, hvad angår billede kvalitet, ingen grund til at skifte TV nu. 

Så lige nu sparer jeg bare en masse penge.

Med al respekt... er det ikke det argument du plejer at bruge hver gang, inden du 14 dage senere smider pengene på et nyt WinkLOL

Med lige så stor respekt, jo - det er sikkert rigtigt, men med den forskel, at jeg ikke har godt 20K til at smide efter et nyt TV.Wink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Med lige så stor respekt, jo - det er sikkert rigtigt, men med den forskel, at jeg ikke har godt 20K til at smide efter et nyt TV.Wink
 
Med den allerstørste respekt... det har du også sagt de andre gange, men fundet en vej alligevel LOL
 
Så nu skal jeg nokke stoppe min venligt mente mobning... jeg ville da ønske det var mig der fik nyt gear så ofte Wink
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 08:04
LG Display skal se at få udviklet på OLED-panelet. Det er ærgerligt, at et panel med stort set samme billedparametre er sendt i cirkulation flere år i træk nu. Det kan partnerne vel heller ikke være tilfredse med.

Omvendt er det opløftende at være vidne til de store prisfald på OLED-tv i disse år. OLED-teknologi, med sit uhyre høje bundniveau, bringer HDR til folket. LCD har nu haft et par årtier, og det ser bare ikke ud til at ske.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 20:06
Så er videoen fra "Blindtesten" tilgængelig på HDTV´s hjemmeside. Giv dig selv god tid, for den har en spilletid på godt 45 minutter:

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Schumi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schumi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2019 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Best burnin of the year: OLED




Måske du skulle læse denne test !

http://https://www.hdtvtest.co.uk/n/Extensive-Testing-Shows-OLED-Burn-In-Risk-Is-Overblown
Til top
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2019 kl. 22:01
Men udfra testen er der ingen grund til at panasonic skal koste 17000kr mere end lg. Det er absurd efter min mening.
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2019 kl. 19:04
Man kan ikke teste burn-in på 6 måneder. Burn-in på OLED er uensartet ældning af lysdioderne. Det vil 6 måneder ikke afsløre.
Til top
Schumi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schumi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2019 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Man kan ikke teste burn-in på 6 måneder. Burn-in på OLED er uensartet ældning af lysdioderne. Det vil 6 måneder ikke afsløre.



Heller ikke når tv'et er blevet brugt 20timer i døgnet i 6 måneder ?

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2019 kl. 08:05
Burn-in er begyndt at vise sig for ejere af 2016-generationen og tidligere. Det lader til, at det er nogenlunde her kompensationssystemet ikke længere kan udligne forskelle i ældning i pixels efter typisk brug i perioden. Brugstimer i denne periode vil typisk have oversteget 20 timers stresstest i 6 måneder.

F.eks. vil man kunne man se, at de pixelområder, der ligger i top/bund hvor sorte filmbjælker normalt er, ikke er ældet i samme tempo som det resterende pixelområde. Narturligvis forudsat, at man ofte har set film.

Kompensationssystemet ser ud til at måle på spændingen i pixelnettet. Hvis der med tiden opstår forskelle, så kan det indikere ældning i den givne pixel, og så forsøger systemet tilsyneladende at kompensere herfor. Men det måler kun på styrespændingen til en pixel - ikke selve degraderingen af det organiske materiale.

Jeg synes, at man bør læne sig op ad Rtings langtidstest i stedet, hvis man vil forsøge vurdere forholdene.

Konstruktionen af OLED-panelet i 2016 og tidligere var anderledes end den er i senere års paneler, da LG Display har ændret lidt i pixelstrukturen. Hvad det konkret får af betydning, er svært at sige.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu