recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K passthrough
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K passthrough

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mtjoernelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-April-2008
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mtjoernelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Det vil undre hvis det fremgår der. Du må hos en faghandler og finde ud af det. Eller få erfaringer fra andre brugere. Dog er Philips ikke noget der er i høj kurs her.

Ok, må tjekke. Bare for min nysgerrigheds skyld, hvorfor er Philips ikke i høj kurs her? OLED803 får da fine anmeldelser på f.eks. Flatpanels.dk? Som skrevet har jeg ikke valgt noget endnu, men hældede til Philips fordi det får gode anmeldelser og har ambilight som jeg synes er et lækkert feature...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 09:01
Det er dybt useriøst med et sådan lysshow på et TV, det er en af grundene til at det ikke er populært, man skal ikke fokusere på en sådan totalt unødvendig feature på et TV, desværre er der mange der gør det. At det nu også er en Kina vare gør det ikke bedre.
Det er årtier siden det var et top brand.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 12:55
Der findes også HDMI 2.0 splittere, så du kan sende det ene til TVet og det andet til forstærkeren. Jeg hører meget lidt omtale om dem, og jeg formoder det er fordi det er noget lort. Hvordan håndteres sync mellem TV og forstærker fx, hvis signalet splittes?

Jeg kunne også godt tænke mig et nyt TV, men jeg vil gerne beholde min forstærker.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er dybt useriøst med et sådan lysshow på et TV, det er en af grundene til at det ikke er populært, man skal ikke fokusere på en sådan totalt unødvendig feature på et TV, desværre er der mange der gør det.

Det er vel op til den enkelte at vurdere om det giver værdi...
Til top
mtjoernelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-April-2008
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mtjoernelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2019 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er dybt useriøst med et sådan lysshow på et TV, det er en af grundene til at det ikke er populært, man skal ikke fokusere på en sådan totalt unødvendig feature på et TV, desværre er der mange der gør det. At det nu også er en Kina vare gør det ikke bedre.
Det er årtier siden det var et top brand.

 
Fair holdning at have, er dog uenig. Hvis man vælger et dårligere panel for at få ambilight ville jeg kunne følge tankegangen. Men ifølge hvad jeg har læst bruger nærmest alle skærme det samme oled-panel og den billedprocessor der sidder i Philips har fået glimrende anmeldelser. Derfra bliver det vel meget et spørgsmål omkring smag og behag ift design, styresystem osv. 

Eller er der andet vigtigt som jeg misser?
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2019 kl. 10:49
Var selv igennem samme øvelse som OP da jeg købte mit 65B6 og endte med at købe ny forstærker.

Prøvede at tilslutte enheder til TV'et for så at ville route lyd til forstærkeren og mener jeg her stødte ind i en begrænsning at TV'et ikke kunne køre multikanal lyden tilbage fra en ekstern enhed. Kun lyden fra TV kanaler kunne overføres til forstærkeren.

Ved ikke der er tilsvarende begrænsninger idag på nyere TV, men værd at undersøge.

Men i sidste ende er det vel billedet der afgør om det skal være det ene TV eller det andet vil jeg tro.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2019 kl. 22:09
Et muligt quick-fix til en brøkdel af prisen for en ny reciever med tilsvarende lydkvalitet som den du har: 
https://www.amazon.de/gp/product/B07H25VVFV/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o04_s00?ie=UTF8&psc=1 
Altså ca 680 kr. inkl forsendelse (ja, prisen er steget siden 2018), hvis du betaler i € med Visa (alternativt 696,85 kr. hvis du betaler i kroner)


hjemmeside: https://www.smartooo.com/html/ProductCenter/HDMIMatrix/2018/1106/18.html

...Benytter den selv ifbm min HDMI 1.3 udrustede Denon AVR 4308 til både Dolby Digital, Dolby Digital+, Dolby Digital True HD, DTS-HD Master Audio og op til PCM 24 bit/192 kHz fra enheder som UDH Blu-Ray afspiller, ATV 4K, PC og ChromeCast da det simpelthen ikke kan betale sig for mig at udskifte den, da en erstatning ville koste 20.000 kr eller mere i nypris for de nutidige modeller. (AVC-X6500H, AVC-X8500H)

OBS: Matrix switchen benytter som udgangspunkt EDID fra skærmen, så kæden vil udelukkende arbejde med de lydformater som skærmen giver oplysninger i EDID omkring at skærmen accepterer - i hvert fald uden EDID emulator i spil - Så vær sikker på at skærmen åbner op for de lydformater du ønsker fra de enheder du benytter. Alternativt kan man "force" legacy 5.1 (svarende til SPDIF) eller 2.0 på switchen. Men med andre ord, undersøg først om din skærm spiller sammen med de lydformater du ønsker kastet ned til din reciever via switchen - Ellers får du også brug for en EDID emulator.


Redigeret af TBC1 - 30-August-2019 kl. 00:28
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu