recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indbygningshøjtaler system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indbygningshøjtaler system

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af hakeem86 hakeem86 skrev:

findes der ikke en løsning hvor man skal have en boks pr rum???

Jo, eksempelvis Sonos.

Hvis du vil kunne airplaye individuelt til 8 rum, kræver det 8 modtagere (forstærkere) med AirPlay.

Hvis du ikke er klar på en sådan løsning, så drop indbygningshøjttalerne og køb IKEAs nye højttalere. Ungerne er nok ligeglad og vil hellere have en højttaler de kan røre ved.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 22:34
Bekent.dk har også forskellige løsninger. Men vil tilslutte mig anbefalingerne på Sonos, det virker bare ud af boksen.
Til top
hoejfed Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2017
Sted: hjemme
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoejfed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 23:17
Til top
hakeem86 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-August-2019
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hakeem86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2019 kl. 06:35
Har set sonons indbygnings højtalere , men kræver også en AMP pr rum...

Hvis jeg dropper airplay kravet, og bare gerne vil kunne stream via Bluetooth .. hvad har jeg så af mulighed?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2019 kl. 06:59
Cirka de samme, da du stadig skal have en modtager og forstærker i hvert rum.
Du kan ganske givet finde noget “kinaskrammel” som denne

Jeg vil dog til enhver tid foretrække noget der bruger wifi.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thermighty Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thermighty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2019 kl. 10:55
Russound og Crestron er professionelle løsninger til multirum. Det fungere bare ikke ud af boksen som f.eks. sonos og Bluesound. Og det kost er let derud af. Men så har du også en amp der kan levere til alle zoner. Jeg stod i samme dilemma som dig for 5 år siden, og har valgt at gå med Bluesound. Her har jeg et par power amps til nogle zoner, og resten har jeg opsat med nodes (streamere) og separate forstærkere, nogle store nogle små afhængig af om de driver loft højtalere eller standere. Det taler selvfølgelig lidt imod at have alt i teknik skabet. Her kommer så til at stå, i mit tilfælde 7 powernodes (sonos amps).
Jeg har også set på løsninger med raspery andet DiY, men jeg vil have out of the box og stabilitet, samt bruger venlighed så børn og frue også kan bruge det, derfor valgte jeg den "trælse" løsning.
Mit Setup

JVC DLA-HD350,Arcam AVR30, Arcam BDP 100, Kef Reference 3 Kef XQ 5.1setup: XQ 30, XQ 10, XQ 50c,XQ 60b,Sony A8,
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2019 kl. 23:35
 https://bekent.dk/spe-230bt.html aktive indbygningshøjtaller med Bluetooth kunne måske bruges?
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af hakeem86 hakeem86 skrev:

Sonos one kan ikke installeres i loftet, som indbygnings højtalere ?

Og deres in ceiling speaker kræver en sonos AMP for hver rum, så i mit tilfælde 8..

Kan man ikke trække højtalere kabler fra alle 8 rum til en central receiver som understøtter airplay?

Hvad med en multikanal forstærker og 8 chromecast audio. Tænk over om du vil have mono eller stereo i hvert rum. Det er helt normalt et muzakhøjttalere spiller mono.
Til top
BeoBrians Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2019
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeoBrians Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2019 kl. 04:41
Jeg vil anbefale dig Origin Acoustics, så er det ikke bare Muzak, men kanon god lyd.

De laver en 12 kanals forstærker, den kan køre som en stor zone eller 6 zoner med hver to højttalere, kan også mixe det.
På hver zone kan du sætte en Hall-Audio Blu-tooth Connector på.

Det er billigste men absolut noget af de bedste.


Redigeret af BeoBrians - 15-Oktober-2019 kl. 04:42
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu