recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af kabler - man tror det er løgn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af kabler - man tror det er løgn

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af kabler - man tror det er løgn
    Sendt: 27-August-2019 kl. 19:04
Nogle gange tror man det er løgn...

IT afdelingen på mit arbejde havde i min ferie besøg af en Telegrafinspektør fra Energistyrelsen.

Energistyrelsen var blevet kontaktet af en virksomhed, der opsætter udstyr på en høj bygning 1,5 km væk. De har opdaget at noget udstyr i nærheden støjer på 800 MHz frekvensen.

Telegrafinspektøren har pejlet sig frem til at det var to maskiner med hver to tilsluttede skærme, som benyttes af vores receptionister.

Makinerne er ikke ens i alder eller opbygning, men de havde samme grafikkort og forskellige mærker HDMI og DVI kabler.

Inspektøren mener at problemet kan løses med nye og bedre kabler og vi vælger at indkøbe Lindy kabler.
Der sker imidlertid en eller anden form for fejl, så min kollega ikke kan få nr. 2 skærm op i Windows mere og det er på begge maskiner. Vi spekulerer over om grafikkortet måske er det problematiske, da begge har samme fejl på samme type AMD grafikkort. Vi vælger at indkøbe to nye Nvidia grafikkort og sætter i maskinen. Nu kan der godt komme skærmbillede op på begge skærme i Windows.

For at kunne afslutte sagen bliver inspektøren kontaktet med håb om at problemet er løst med både nye kabler og grafikkort.

I dag var inspektøren forbi og problemet eksisterer stadig. Jeg har prøvet med 4 andre skærme og 6 forskellige fabrikater af kabler og 4 computere.
Selv med en laptop og et enkelt Lindy HDMI kabel sagde inspektøren at det tydeligt kunne måles udenfor vores bygning.

Vi endte med at låne en ny maskine af et nabofirma og teste de samme dobbelt skærme med de tilhørende Dell DisplayPort kabler og så forsvandt alt støjen.
Så løsningen bliver nye maskiner med dobbelt DisplayPorte og så benytte de standard kabler der kom med skærmene.

Jeg prøvede også flere kombinationer med samme maskine og andre kabler. Men kun standard kablerne fra Dell resulterede i at støjen forsvandt.

Inspektøren, som var meget venlig og hjælpsom, fortalte omkring mange problemer med HDMI kabler, både i virksomheder og i private hjem. Han nævnte at et større firma købte nye kabler til 300 computer og det ikke gav en forskel, så de skiftede dem ud til nogle andre, som løste problemet.
Han er ude til to lokationer om ugen for at fejlsøge på grund af støj fra HDMI kabler.

Har i andre herinde nogensinde hørt noget så mærkeligt eller selv oplevet det? Confused


Redigeret af Cyberguyen - 27-August-2019 kl. 19:08
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 19:18
Har aldrig hørt om det før.   Der er jo meget lille efekt i signalet via hdmi 

Så kan du “sende” 1,5 km på 800MHz med den efekt uden antenne er det super godt klaret
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har aldrig hørt om det før.   Der er jo meget lille efekt i signalet via hdmi 

Så kan du “sende” 1,5 km på 800MHz med den efekt uden antenne er det super godt klaret

Men en mobiltelefon har vel heller ikke så meget effekt og skærmen på et dårligt HDMI kabel bliver til en antenne.



Jeg har fået kigget lidt mere på tingene og noget af forklaringen på løsningen kan nok findes her:

Det ser ud til at HDMI kører i frekvenser op til 850 MHz, men rene DisplayPorte kører med 1,35 GHz og derved ikke forstyrrer mobilnettet, som ligger på 800MHz.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 23:27
Det har jeg. Det var en kammerat WiFi der gik ned, på ca sammen tidspunkt på dagen, så opdaget han at han nabo brugte motionscykel, i det tidsrum, og hvergang hun var færdig kom nettet igen.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2019 kl. 06:12
Så har man visk købt noget billigt skrammel

Både nabo og kammerat 

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det har jeg. Det var en kammerat WiFi der gik ned, på ca sammen tidspunkt på dagen, så opdaget han at han nabo brugte motionscykel, i det tidsrum, og hvergang hun var færdig kom nettet igen.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2019 kl. 23:21
Lol LOL
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu