recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik i bilen via bluetooth
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musik i bilen via bluetooth

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Musik i bilen via bluetooth
    Sendt: 29-August-2019 kl. 10:43
Bluteooth-modtager med minijackudgang og opladning fra USB? Min autoradio har ikke bluetooth,så jeg leder efter en god dims jeg kan sætte i aux i bilen, og streame fra mobilen via bluetooth. Kan dimsen oplades via det USB-stik der også sidder i bilen, ville det være labert. Forslag?
Steen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2019 kl. 11:09
 Vil det ikke være bedre med et kort kabel fra telefonen til radioen, så slippes der for en extra enhed, og det vil nok give en bedre lyd.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2019 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Vil det ikke være bedre med et kort kabel fra telefonen til radioen, så slippes der for en extra enhed, og det vil nok give en bedre lyd.


Det er den funktion jeg bruger i øjeblikket, jeg har bare været nødt til at skifte aux-stikket i bilen, fordi jeg nok sidder og roder for meget med at sætte stik i dagligt, og det ender med dårlige forbindelser.
Bluetooth var bare et indfald der kunne støtte min dovenskab, og gøre proceduren lettere - men du har ret, hurtigste forbindelse (og bedste lyd) er sikkert den kablede mulighed
Steen
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2019 kl. 16:06
mpow er formidabel til den opgave.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2019 kl. 18:21
jeg har købt nedenstående på eBay - den fungerer sgu fint. Man skal lige pille stikket ud og ind for at parre når man kommer ind i bilen, men så kører det (og til £12):
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2019 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

mpow er formidabel til den opgave.


Et firma der laver hovedtelefoner?
Steen
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2019 kl. 06:55
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

mpow er formidabel til den opgave.


Et firma der laver hovedtelefoner?



Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2019 kl. 09:54
Du kan købe dig en lille bluetooth modtager til dit 12v-stik der modtager signalet på bluetooth og opretter en FM frekvens.
Så finder du din telefon som radio-kanal på bilradioen.
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2019 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Du kan købe dig en lille bluetooth modtager til dit 12v-stik der modtager signalet på bluetooth og opretter en FM frekvens.
Så finder du din telefon som radio-kanal på bilradioen.


Det giver i reglen rigtig dårlig. Så heller en via AUX stikket. 

Hjemme i køkknet bruger jeg en TP-Link HA-100. Den får strøm via USB

Og skal det være billigt, så er der masser på Aliexpress.

Redigeret af PerW - 30-August-2019 kl. 11:50
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu