recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtaler sammensætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højtaler sammensætning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højtaler sammensætning
    Sendt: 31-August-2019 kl. 11:31
Hej
Jeg overvejer at skifte mit 7.2 setup ud med noget bedre. Jeg finder nogle gang forskellige højtalere på tilbud og udsalg som ser rigtigt fornuftige ud, men det er jo ofte enten centerhøjtaler, side eller baghøjtalere eller fronter og ikke et samlet sæt fra samme fabrikat og/eller serie.
Hvor meget betyder det om fronterne er fra et fabrikat og center et andet og det samme med side og baghøjtalerne ?

Er der nogle der har erfaring med sådanne "mix"
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2019 kl. 14:33
Har prøvet at det er forskellige mærker og det fungerer. 

Men det er langt det mest optimale at de er mere eller mindre ens 

Hav lidt is i maven - så kan du sagtens finde det samme, evt. Noget brugt. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2019 kl. 16:32
Det vigtigste er at fronterne har samme lyd, så en person der bevæger sig på tværs af (lyd)billedet ikke ændre stemme.

Har tidligere brugt en QLN center med mine DLS fronter - det er blevet noget helt andet efter jeg har fået skiftet til DLS center.

Dali arbejder med “samme tonale udtryk” gennem sine forskellige serier, så her kan man godt tillade sig at blande mellem serierne.

Jeg har selv samlet 5.0 brugt DLS for ganske rimelige penge, men det har også taget et par år at samle....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2019 kl. 14:28
Jeg har matchende front, så kan nikke til KlausDM, råd. Jeg var heldig at finde min center ret billigt, så hvis det du kigger på ikke er alt for eksotisk, så køb hvad du ønske og spar op.

Efter min mening er det ikke så vigtigt at bag og side højttalere matcher perfekt
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2019 kl. 12:01
Hej

Tak for rådene, så satser jeg på at købe fronter og center i samme fabrikat og evt. serie, så må resten komme senere.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu