recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Upscalering på LG OLED VS QLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Upscalering på LG OLED VS QLED

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
hafn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2011
Sted: ÅRHUS
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hafn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 14:23
det er en ekstra weekend kampagne. Kun i butik tror jeg.
Det stod i deres nyhedsbrev
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af hafn hafn skrev:

Jeg vil nok anbefale dig q90

Der apple airplay indbygget i Samsung smart tv. 
Og den er bedre i lyse rum. 

Power har 20% rabat på den i denne weekend. Samt man får en telefon med i købet. 

Hvad skal han med inbygget Airplay (hvilket de andre mærker får lige om straks) når han har Apple TV?
Og bedre i lyse rum er en skrøne. Ja, de dyreste LCD har bestemt kraftigere lys end OLED, men det gør på ingen måder OLED ubrugeligt i lyse rum. Jeg havde et plasma før, der kun var angivet til 300 nits. Det fungerede upåklageligt lige ved siden af det store vinduesparti i stuen også i kaftig dagslys. Hvordan tror du så et OLED med over det dobbelte lysstyrke klarer sig? ;)
Til top
hafn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2011
Sted: ÅRHUS
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hafn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 18:49
så slipper han for ekstra boks.
Ja men af de 2 modeller han kigger på, har kun den ene airplay.
Det er kun 2019 modellerne der får airplay
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 19:05
hvad skal man egentligt med airplay ?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af hafn hafn skrev:

så slipper han for ekstra boks.
Ja men af de 2 modeller han kigger på, har kun den ene airplay.
Det er kun 2019 modellerne der får airplay
Men hvorfor er det så vigtig med Airplay? Og man "slipper" da ikke for boks, det er da noget man gør med glæde. Jeg har stadig til gode at opleve et TV styresystem, der kan følge med en ATV eller Shield. Selv de TV, der kører med Android TV ligesom Shield, kan slet ikke følge med den. Og lige pludselig, så opdateres TV'et ikke længere, og så virker apps ikke mere. Det er især Samsung og LG virkelig slemme til.

Og sæt nu, at manden ikke har iPhone eller iPad, så kan man slet ikke bruge Airplay til noget. Så vil jeg da sige det er langt vigtigere at TV'et har Chromecast, da det kan benyttes af både iOS og Android. Men udover det, så er langt de fleste nok slet ikke så vilde med at hive telefonen frem, når der skal ses noget. Så skal man sidde der og veksle mellem telefon og fjernbetjening. 

Synes i øvrigt du snakkede udenom det med lyse stuer...? 
Til top
hafn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2011
Sted: ÅRHUS
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hafn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 19:46
en ting er nits.
Men q90 har anti refleksivt filter.

Derfor er q90 bedre til lyse rum. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af hafn hafn skrev:

en ting er nits.
Men q90 har anti refleksivt filter.

Derfor er q90 bedre til lyse rum. 
Du hører overhovedet ikke hvad jeg siger. Ja, LCD har nogle fordele i lyse stuer og Samsungs antireflex er bestemt blandt de bedste på markedet. Men alle OLED har også antireflex. Ellers ville det jo være rent spejl.
Ved ikke om det er noget du selv finder på, fordi du ikke har set et QLED og OLED side om side, eller om du bare har lyttet for meget til forhandlernes røverhistorier, men det er bestemt ikke nat og dag mellem de to i en lys stue. Langt fra endda. Som jeg sagde tidligere, så hænger mit TV lige op af et stort vindue med sollys lige på sent på eftermiddagen. Efter de historier som du og de forskellige forhandlere kommer med, så skulle jeg jo slet ikke kunne se noget på det. Det kan jeg så sige er langt fra sandheden. Jeg kan se billedet med stor tydelighed endda. Jeg kunne jo som sagt også sagtens se det på mit gamle plasma også, som netop havde lavere lysstyrke. 

Så skal vi ikke lige begrave den skrøne en gang for alle. OLED fungerer rigtig fint i lyse stuer. Længere er den altså ikke. 
Til top
hafn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2011
Sted: ÅRHUS
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hafn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 20:33
Nagash , jeg siger ikke en OLED er dårlig i en lys stue, men bare at en Q90 er bedre på det punkt.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af hafn hafn skrev:

Nagash , jeg siger ikke en OLED er dårlig i en lys stue, men bare at en Q90 er bedre på det punkt.


Ja, men hvad forskel gør det i den lange ende. De fleste af os har nok gardiner som kan rulles for. Og hvor tit ser du film i dagslyset? De fleste, jeg selv inklusiv, er ikke så kritisk med det man ser midt på dagen, så om der skulle være lidt lysforurening i stuen på det tidspunkt, kan de fleste sagtens leve med. Når man endelig rigtig sætter sig ned for at se en film, så er solen nok også gået ned, og så er det virkelig, man kan se et OLED vise muskler :)

EDIT: Det jeg egentlig bare vil frem til er, at man skal lade være med at basere sit køb på lige det punkt. Der er langt vigtigere punkter at gå op i. De fleste der skifter nu, har nok et ældre TV, plasma eller LCD, som har langt ringere lysstyrke end et nyt OLED, så uanset hvad, så er det en stor opgradering på det punkt, selvom et nyt LCD har endnu kraftigere lysstyrke.
Har man kunnet leve med lysforureningen med sit gamle TV, så kan man i den grad også med et nyt OLED.


Redigeret af Nagash - 08-September-2019 kl. 20:47
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af hafn hafn skrev:

Jeg vil nok anbefale dig q90

Der apple airplay indbygget i Samsung smart tv. 
Og den er bedre i lyse rum. 

Jeg har to vinduer mod vest, tv på sydvendt væg og hvide vægge.

Mit tudsegamle plasma virker fint i min stue,
Havde jeg sollys direkte på mit tv, ville mit tv ikke kunne lave sort, men det kan Q90 heller ikke.

Skulle mit tv skiftes nu, blev det - trods min lyse stue - til et OLED og ikke et LCD......


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu