recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kun sort hvid billede på Lumatron DVCR-2004
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kun sort hvid billede på Lumatron DVCR-2004

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Finn Hansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2019
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Finn Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kun sort hvid billede på Lumatron DVCR-2004
    Sendt: 08-September-2019 kl. 09:01
Hej 
Har fået en Lumatron DVCR-2004 afspiller. Når jeg forbinder den til mit Samsung smart TV (der ikke har scart stik) får jeg kun sort hvid billede og lyd. Jeg har forsøgt med forskellige kabler, men alle med samme resultat. Har læst at det måske kunne have noget med videoformatet at gøre PAL/NTSC. Jeg har ikke brugsanvisning og kan ikke finde dette i menusystemet. Kan nogen hjælpe evt. med link til brugsanvisning?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 13:20
Hvis du skal have hjælp, vil det være en god de at fortælle hvilket tv du har og hvordan det er forbundet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Finn Hansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2019
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Finn Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 13:35
Hej Klaus 
Tak for dit hurtige svar. Mit fjernsyn er et Samsung UE65JU6075UXXE. Jeg anvender den indgang der i fjernsynets menu hedder "Komponent" og via de 3 farvede kabler (rød, gul, hvid), da fjernsynet ikke har Scart indgang. På DVD anvender jeg et stik der konverterer Scart til de 3 farvede kabler (rød gul hvid). Når jeg i fjernsynets menu prøver "AV" indgangen, der har billede med de 3 farvede kabler, siger fjernsynet, "at der ikke er signal eller at dette ikke er stærkt nok".

Mht. manual havde jeg fundet dette link, men tør ikke bruge det, da man kommer til et websted, der hedder funacumen.com. De hævder at have 4,5 stjernet review fra 1.350.892 kundaanmeldelser, men når jeg googler det og prøver trustpilot kommer der ikke noget frem. De vil ydermere have kreditkortoplysninger, skønt de siger at det er gratis. Tør ikke anvende dette...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 15:32
Din Lumatron fætter forsøger at sende s-video ud. Det er samme ben i scart stik som composite, forskellen er blot at s-video er to signaler, hvor det ene er kontrast (sort/hvid) og det andet er farve. Du skal sætte din Lumatron om til at bruge composite (som er næst ringeste overførselsform der findes)

Mit råd til dig er dog noget helt andet: Drop din Lumatron og køb en Blu-ray afspiller der har hdmi stik. De koster stort set intet og med et 65” tv, er det vidst på tide at få opgraderet.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Finn Hansen Finn Hansen skrev:

Jeg anvender den indgang der i fjernsynets menu hedder "Komponent"


Du skal anvende den indgang der hedder composite (eller komposit), ikke komponent. Hvis dit TV ikke har en sådan indgang kan det ikke lade sig gøre, og jeg vil ligesom Klaus anbefale du køber en ny afspiller med digital udgang, men hvis det er VHS bånd du ønsker at afspille er det selvfølgelig ikke løsningen.

Flemming


Redigeret af fltk - 08-September-2019 kl. 16:29
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2019 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Finn Hansen Finn Hansen skrev:

Mit fjernsyn er et Samsung UE65JU6075UXXE. Jeg anvender den indgang der i fjernsynets menu hedder "Komponent" og via de 3 farvede kabler (rød, gul, hvid), da fjernsynet ikke har Scart indgang. På DVD anvender jeg et stik der konverterer Scart til de 3 farvede kabler (rød gul hvid). Når jeg i fjernsynets menu prøver "AV" indgangen, der har billede med de 3 farvede kabler, siger fjernsynet, "at der ikke er signal eller at dette ikke er stærkt nok".
Manual:
http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201508/20150806092714298/DAN_HMUDVBEUJ-1.312.pdf
side 2 punkt 20 henviser til side 26, fortæller noget om hvordan du skal tilslutte Komposit Gul (billed) og rød-hvid (lyd)
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu